Mördarmaskin

Halva semestern har gått och mitt löfte om att endast kolla arbetsmobilen en gång/dag har gått hur bra som helst och den där inre stressen har äntligen släppt.
Jag har umgåtts med underbara vänner, ridit ut på väldigt många turer, tränat hundar, umgåtts med killen och på riktigt landat. Snart är det nyår och sen bär det iväg några dagar till Göteborg med hundarna. Lugnet har fallit och det krävs mycket för att få mig genuint upprörd. Inte ens idag när en tant vid hundrastgården drog igång om hennes syn gällande Amstaff och Pitbull (mördarmaskiner) även Alaskan Malamute hade hon en massa negativa åsikter om.. Inte ens då brann det i mig. Det var inte värt.

Så hon fick mala på om vad hon tyckte  och är det inte intressant det där att de som oftast har mest negativa åsikter är de som inte ha någon egen koll på deras egna djur?
Så hennes hund skällde och skällde och skällde.. och hon pratade på om dessa raser,
om alla ”utlänningar” som har dessa hundar och att de faktiskt är avlade för att döda..
Och där stod jag och killen, jag som är ”utlänning” med våran Amstaff och Malamute.
När hon efter en stund insåg att vi faktiskt tränar hund vart hon väldigt trevlig,
då var man inte längre en förortsunge med en aggressiv ”pitbull”..

Så jag vill avsluta detta inlägg med en liten uppgift till alla läsare,
Gå in på Google och sök på Nanny dog. Vilka hundar kommer upp då på bilderna?
Bort med fördomarna, okunskapen och öppna era sinnen, vi som äger dessa hundar är inte så hemska och våra hundar är mer tillgivna och kärleksfulla än vad ni någonsin kunnat föreställa er. Ge oss en chans och vi kommer inte göra er besvikna 🙂

Brooklyn (Amstaff 4år) & Charlie (Labrador, 12v)