Vardagsmat

Jag trodde aldrig jag skulle bli den som planerar inför veckans middagar, gör storkok
och matlådor.. Aldrig att jag skulle bli ”den..”jag har ju inte ens ungar..”
Jag gör det, eller vi gör det, jag klarar inte av stressen på vardagarna så vi har fallit i vuxen fällan. Tyvärr blir det ännu värre snart, när en hund ska lämnas och hämtas,
träningarna sätter igång och man ska jobba heltid, ha hästen och kanske hinna säga hej till sambon här hemma mellan varven..

Det är så jävla tråkigt men jag erkänner, det här med att planera middagar samma kväll?
Haha ett annat liv kanske.. Väldigt enkelt, tiden går inte ihop.
Så jag hittade jag en app.. En app som gör livet lite enklare.
Där gott folk kan ni lägga in veckans matplanering, dag för dag, de har recepten
och du lägger in veckans recept, hur många ni är och vart du bor. Appen plockar ut vad du behöver handla och vilka erbjudanden som är i just din butik. Så åk till butiken..
Slå på appen och allt är sparat där. Hur underbart är det inte?

Slut på att glömma handla den där jävla ingrediensen som skulle vara till middagen
(När man får vända och åka en mil till närmsta butik för att lösa situationen),
slut på att stödhandla varje dag(!!) och börja med en handling / vecka endast..
Och mobilen säger allt, vad skulle vi göra utan våra Appar? Hur klarade vi oss innan?

In och kika nu, rekommenderas starkt till alla dom som har lite för många järn i elden 🙂

