Djuren – En för En – Misse

Några inlägg framåt kommer jag skriva om djuren här hemma, ett inlägg om varje individ oavsett sort på tass. En liten presentation kring våra fyrfotade. Jag har tidigare skrivit om Delta (HÄR), Alta (HÄR), hästen (HÄR), Cody (HÄR) och sist men inte minst…
Den som kom in i familjen först – Lilla Misse! ❤


16 år och världens bästa katt. Tjock är han, det tänker jag inte sticka under stolen, dålig på att fånga möss är han också och helt ärligt så är han lite för snäll mot hundarna ibland. Att han gärna vill sova sådär mitt på mitt huvud om nätterna är faktiskt också rätt jobbigt.. Men fan vad jag älskar honom och hans jobbigheter. 

Jag fick han när jag själv var en liten snoris, sådär 12 bast eller nått och han var redan då en charmör som följde efter mig och mamma vart vi än gick. Skramlade man med nycklarna ute kom han som ett skott, har alltid sovit i sängen och har sedan tidig ålder förstått att om man tar sitt lilla huvud och bokstavligt talat skallar denne rakt in i fönstret så kommer någon tillslut att öppna dörren så att man kan gå in och sova.

Innan jag fick min första alldeles egna hund tillbringade jag otaliga timmar med att lära han sitt, vacker tass och apportering med leksaksmöss.. Herregud vad vi höll på och duktig var han men idag slipper han konster och apportering… 😂


Nej nu lever han livet här ute som pensionär. Han går mellan oss och grannarna, bjuds på klappar och kärlek. Myser med hundarna och jagar sork i stallet. Vi har verkligen den perfekta katten och än så länge är han pigg. Kroppen hänger med och han äter som han ska. Jag brukar med glimten i ögat säga att ”han kommer överleva oss alla” och jag hoppas av hela mitt hjärta att han får leva många år till och må bra till sista sekund.

Det är något speciellt när man har möjligheten att få följa en individ under så många år och jag skulle verkligen göra allt för den där lilla katten. 💙 Underbara fina Misse.

2 thoughts on “Djuren – En för En – Misse

Kommentera

