Djuren – En för en – Cody

Några inlägg framåt kommer jag skriva om djuren här hemma, ett inlägg om varje individ oavsett sort på tass. En liten presentation kring våra fyrfotade.
Jag har tidigare skrivit om Delta (HÄR), Alta (HÄR), hästen (HÄR)
och nu är det dags för Cody! Vår lilla pirat ❤ 

18601206_10155287013097622_394852880_n

Ja herregud, vart börjar jag? Älskade, underbara Cody som tog mig med storm från första gången jag såg han. Eller förlöste honom bör jag skriva. Först ut var han och jag vart verkligen helt blown away av denna lilla grabb. Det var kärlek från första sekund. 

Han växte på sig och började visa sina fantastiska egenskaper. Jag pratade med Emeli (uppfödaren) varje dag, fick bilder och vi räknade ner dagarna. Så hände det som bara inte fick hända, maximal otur och dagen innan vi skulle hämta hem honom skadade han ögat… Och fick operera bort det. Oron, magontet, väntan. Usch och fy säger jag bara men två veckor senare fick han komma hem och han klev in här som att han alltid hade bott här. Inga konstigheter, inga krusseduller – ”här bor jag.” 

DSC_0847

Lika fort som han landade i att byta hem lika fort landade han i vår lilla familj.
Han är lugnet själv, gör aldrig några hyss, när de andra springer runt på tomten som dårar sitter han i mitten och kollar på med en viftande svans. Enda gångerna han verkligen taggar till är när dragselen med hans lilla filt åker på. Då jävlar traskas det på med lite fart och en viftande svans. Han är en Ferdinand och han älskar livet både med sina fyrbenta vänner som med oss tvåbenta. En riktig livsnjutare som vi avgudar. 

Ska jag vara helt ärlig så måste jag erkänna att ingen gör mig så glad som Cody när jag kommer hem efter att ha vart iväg. Hans lugn blandat med ren kärlek och lycka smälter mitt hjärta tusen gånger om. Det kroppsspråket han visar och ur han trycker ner hans huvud i famnen på mig.. Det går inte att motstå honom. ❤

IMG_20170729_214852_097

Att han ”bara” har ett öga märks inte, vi glömmer faktiskt bort det ibland och han beter sig som vilken annan hund som helst. Varken han eller vi bryr oss om det där och alla aktiviteter följer han glatt med på! Ut i skogen, hänga på golfbanan, träffa hundkompisar, hänga med till vänner… Och vet ni? Han är rätt cool med ett öga.
Vår alldeles egna pirat… Nej familjen skulle inte vart hel utan honom och det ska bli så otroligt roligt att få följa hans utveckling, i draget, hemma och på utställningar.

Jag har haft en jäkla lyx som fick hem denna kille, som får chansen att vara med från början till slut och det tar jag tillvara på. Ett stort TACK till Malamutepacklife
som lät oss köpa denna underbara lilla pirat!

received_10154798972547423DSC_0866DSC_0942

Lite fler inlägg om Cody; 

När lilla Cody föddes hittar ni HÄR.
När Cody skadade ögat hittar ni HÄR. 
Lite rehabilitering kring galler fobi hittar ni HÄR. 

One thought on “Djuren – En för en – Cody

  1. Pingback: Djuren – En för En – Misse | Passout!

Kommentera

