Utställning i Tierp

img_20170807_090550_944.jpg

Det var dags för utställning och som jag skrev i förra inlägget ville jag bara fly fältet.
Vet ni? Jag gjorde typ det. Jag bangade faktiskt ur i sista sekund och Emeli hoppade in och ställde Delta åt mig. Det var för jobbigt och vi var en liten skara med människor som jag känner och prestationsångesten toppade i taket… #Känner mig sämst. Hur som, om vi bortser från att jag vart en fegis och lät någon annan göra jobbet så måste jag säga att vi hade en fantastisk dag med fina vänner och jätte fina resultat.

Mycket skratt vart det under dagen då vårt ena utställningskoppel gick av precis innan Delta skulle ut i ringen, stressa fram ett nytt och då fick Chribbe panik och gjorde ett nytt koppel till Cody av ett av snörena till tältet… Ja ni hör ju nivån.. Sedan var det Appies tur att bjuda på skratt (Codys bror) som fastnade mitt i ringen när han skulle ställas ut och med hejjar rop och applåder från hela gänget i Tierp lyckades Emeli bära bort han från plan! 😂

 

Delta ställdes av Emeli med bravur och som vanligt stod jag på andra sidan, gråtandes och snörvlandes över min fantastiska hund som sprang där inne. Christian som är lugnet själv klev in i ringen med Cody och briljerade. De var så himla duktiga och kammade hem fina placeringar! 🎉 Delta blev bäst i ras med HP och blev 3a i sin grupp. 

Cody blev bäst i ras med HP bäst i gruppen och sprang bis finalen där han blev bortplockad som nummer fem, precis utan placering. 🎉🎉🎉

Så plötsligt hände något och jag tog modet till mig, tog Cody och sprang in i ringen för att våga mig på tävlingen ”Tierps gladaste valp.” Där inne busade vi, sprang i ringen, tjoade och stimmade. När domarna kom fram för att känna och klämma på Cody bestämmer han sig för att sätta sig i domarens famn och innan jag visste ordet av det så stod jag och Cody på mitten av planen och hade vunnit ”Tierps Gladaste hund”. 

Dagen vart så otroligt lyckad! Visst att det är roligt med fina resultat men det absolut viktigaste (för mig) är att valparna och vi tillsammans har roligt. Codys svans gick i ett där ute på planen och Delta var glad och framåt hela dagen. Vi hade så kul tillsammans och precis det är ju vad allt med hund handlar om. Att ha roligt!

Nedan bjuds det på lite bilder från gårdagen och TACK Tierp och alla fina vänner som var med igår för en kanon utställning! 

2 thoughts on “Utställning i Tierp

Kommentera

