Fjärilarna i magen blir en storm

Idag har jag fjärilar i magen. Som bara den. Sådär så att jag vill ställa in morgondagen och krypa ner under täcket. ”Jag vill inte vara med” skriker hela kroppen. Men anmälan är gjord och vi ska dit. Valparna skall ställas. Och jag är super-duper-nervös. Varför vet jag inte. Vad kan hända lixom? Vad är det värsta som kan hända?

Jo säger min hjärna, typ att hunden bajsar mitt inne i ringen, eller att jag springer åt fel håll, eller att Delta vägrar stå, eller att jag svimmar och typ.. Dör. 

”Sara Viforr, saknad mamma och hundägare. 1989-2017” 

Min sambo däremot som skall ställa ut Cody är lugnet själv. Han har knappt tränat och rycker lite lätt på axlarna. ”Det löser sig” och mina panikögon stirrar ut honom med lätt förakt och ren avundsjuka över att han är så lugn och att jag snart flyr landet. Hur kan han vara så lugn och hur kan jag vara så sjukt nervös? Vart är balansen?

Är jag den enda som känner såhär? Är jag den enda som faktiskt inte klarar av dessa nerver? Tips emotses, är det nu jag åker till gymmet och pumpar ut den där stressen eller är det nu jag tar en whisky på baksidan i fosterställning eller..eller… Hur gör ni andra?

One thought on “Fjärilarna i magen blir en storm

Kommentera

