Lite semester träning 

Dagarna rullar på här i sälen och igår tog jag alla tre hundar och tränade lite lydnad. Alta har jag inte tränat lydnad med på flera månader och hon tyckte det var så roligt! Cody körde jag endast grunderna med, kontakt, inkallning, stadga. Jag svävade på moln och hade så roligt med hundarna. 


Träningen med Delta går framåt med rasande fart och att träna denna lilla Aussie är utan tvekan en dröm! Nu jobbar vi mycket med stadgan och lite ”fart” i inkallningen där jag lägger till störningar med ex flygande leksaker. Hon kör på och verkar inte tycka något alls är jobbigt, oavsett störningar. Min bästa galna Delta! 

Viktigt att tillägga är att jag kör korta pass med många pauser vilket jag tycker ger bäst resultat med denna tjej. 💙

Kommentera

