Djuren – En för en – Delta

Några inlägg framåt kommer jag skriva om djuren här hemma, Ett inlägg om varje individ oavsett sort på tass. En liten presentation kring våra fyrfotade.
Vi börjar med Delta. Yrvädret, marsvinet, galningen. 

DSC_0647

När valparna hade kommit började uppfödaren lägga upp bilder på de små, jag föll direkt. Så fort jag såg den där lilla så visste jag att hon, den där, vill jag ha. Innan jag visste ordet av det insåg vi alla vilken liten ”galning” hon var. Alltid redo för något nytt och alltid full fart framåt. Vilket gjorde att jag föll för henne ännu mer såklart.

Innan vi visste ordet av det så var hon 8 veckor och jag körde till uppfödaren och hämtade henne. In i bilen och plattan i mattan. Nej, nej sa Delta som då var en liten, liten, fluffboll och lyckas ta sig ur buren i bak. ”Helvete” tänkte jag och drog på musiken, lyckades hitta någon riktig ”orten” låt – Svensk hiphop och då somnade hon. Bara sådär. Så den låten fick gå på i 40 minuter….. Låten hittar ni HÄR.

IMG_20170528_160356_856

Jag & Delta, första kvällen.

Väl hemma så fann vi varann direkt. Alltså den här underbara hunden. Hon kurrar och piper som ett marsvin när man myser med henne och hon är den som hittar på alla hyss och roliga galenskaper. En kväll hittade vi henne i kattlådan. Mitt i, käkandes på bajs. När Cody fick ”dragtränas” med en liten filt bakom sig var Delta där och bar den åt honom.. Hon badar i allt hon inte ska bada i, hoppar i skålar, biter Cody i svansen, hämtar leksaker till James… Hon hämtar alla strumpor i hela huset och lämnar lite överallt, lyckades hoppa in i duschen med mig en gång.. Nöjd som bara den hoppade hon runt i duschen när jag duschade. Ja vad ska jag säga… Jag älskar det, hela hennes galna personlighet. Varje dag skrattar jag så jag får ont i magen av hennes påhitt.

Underbara galning.

Hon och James är med varann jämt. James skrattar och sträcker ut händerna, hon myser, pussas och leker med honom. Det är ofta som jag hittar Delta i James rum sovandes mitt på dagen. Han i spjälsängen och hon under på golvet. Ren kärlek, två små bebisar.

redi11

James & Delta

Livet är alltid roligt enligt Delta och hon vill göra alla nöjda. Lyhörd som bara den och älskar att jobba, redan nu. Inget är jobbigt, inget är svårt och hon nöjer sig i de situationerna som presenteras. Hon påminner något fruktansvärt om min gamla BC Amy och jag vet redan nu att hon kommer bli min skugga. Vi kommer och har så jäkla roligt tillsammans och jag är så otroligt taggad på att få vara med på hennes resa här i livet.

En underbar hund med en livsglädje som heter duga. Att förvalta denna tjej kommer bli ett rent nöje och jag rekommenderar alla som går i köpa Aussie tankar att vända sig till kennel Yumigos. ❤

19182141_833121113504154_1558741560_o

Delta

6 thoughts on “Djuren – En för en – Delta

  1. O det e ju så det ska vara. Själv hoppas jag på att jag får den lugnaste grandisen i kullen när det e min tur. En riktig kelgris som föredrar soffan i alla lägen, typ men som ändå e med på promenader och andra aktiviteter och lätt att lära. Hehe vilka krav man ställer, va? Man gör det ju av rätt anledning i alla fall…

    Liked by 1 person

Kommentera

