Snart är mammaledigheten slut

Nu är det inte lång tid kvar tills jag börjar jobba igen. Efter snart ett och ett halft år(!!) så är det dags för pappa Chribbe att vara hemma med alla fyrfotade och vår lilla son. Innan det sker ska vi ha några veckors semester tillsammans och första september kliver jag in på kontoret igen och jag måste erkänna att jag är så taggad. En ny rolig tjänst väntar på mig och jag kommer jobba med allt från sociala medier, kundvård till lite sälj. En blandad och rolig roll inom finansvärlden med fina kollegor och under ett nytt företag närmre hemmet. Det kan faktiskt inte bli bättre. 

Dock känner jag att det är dags att kolla igenom garderoben lite.. Kontorsklädsel är inte direkt något man använder här hemma som mammaledig, snarare mjukiskläder och stallkläder, halm i håret och skitiga naglar. Inte så mycket ”bank”. Det är helt enkelt dags att ta tag i garderoben, klippa till barret på huvudet och göra dom där jäkla naglarna.
Damma av kavajen och se om jag har något annat än hundjackor i skåpet.

Det är inte lätt när man byter finans mot djur, trädgård och en skvätt barnspya men herregud vad jag ser fram emot ett litet bryt i vardagen. Det har vart en lyx att kunna vara hemma såhär länge, att kunna få tid till att plugga, ta hand om djuren, pyssla i trädgården och vara mamma men nu börjar det klia i hela mig – jag måste få göra något annat också, jag måste bara få börja jobba igen!

Nu är det nedräkning på riktigt men först – Semester!

vagn1

Jag, Alta & Brooklyn 3 dagar efter att James hade kommit till världen. 

Kommentera

