Vi börjar med promenaderna

Smekmånaden är äntligen över!! Ni vet hur mycket jag har tjatat om det här att ta första månaden till att bara vara med valparna.. Ingen träning, bara landa, hitta varann – En smekmånad med valparna helt enkelt. Den månaden är ”äntligen” över.

För det är ju roligt att träna hund och i längden lite tråkigt att ”bara vara.” 

Men nu får vi börja träna och jag börjar med det här med att kunna gå i koppel, inte värsta grejen, inte ens något som man bör träna om man frågar mig för det kommer väl naturligt? Nja.. När man har två valpar så vart det en helt annan sak märkte jag snabbt och när sambon kom hem förbannad om att han ännu en gång gått med hundarna som hängt i varann, trassel och att han råkat trampat på dom i allt irrvarr så förstod jag att det här faller inte lika naturligt när man har två glada valpar som det kanske gör om man har en valp.. Och speciellt inte om man bor på landet där de till 90 % är lösa…

Det var bara att kasta upp lill sonen på ryggen i ett bärsele och gå ut med vildingarna.
I koppel går man. Ingen lek, inga bufflingar, inga hänga i öronen på varann och låt mina fötter vara tack! De kollade på mig med stora ögon när jag plötsligt började ställa krav, inte alls lika roligt som tidigare men de förstod snabbt och innan jag visste ordet av så gick vi tillsammans i lugn och ro ute på grusvägarna här hemma.

Det jag gillar med dessa två valpar är att de är otroligt lyhörda, de vill så mycket och vi har redan hittat varann sådär in i själen och då bara efter några få veckor! Det är så tacksamt att ha hundar som dessa och jag vill passa på och slänga ut ett stort tack till våra uppfödare – För att ni tror på oss, på mig och låter dessa underbara små valpar bo här! Tack ännu en gång! ❤

19126271_10154634758912423_1779981425_o

Kommentera

