Nej Cody hänger inte på klubben…

dsc_1398

Det är lite roligt med sociala medier.. Att människor sitter på andra sidan skärmen och bara tror massa saker, typ att vi inte kan ha med oss alla hundar samtidigt.. Eller att vi hjärtlöst lämnar Cody hemma och bara fokuserar på Delta.. Eller va? Det här är så löjligt så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Okey, vi backar bandet. Bara för att jag inte tar med mig alla tre hundar till klubben betyder inte det att jag inte KAN ta med mig alla tre hundar till klubben, det betyder inte att det är så att jag inte klarar av att ha med mig alla tre eller att malamuterna är några små monster. Speciellt Cody på sina 12 veckor.. 

#Jag blir sjukt provocerad av detta.

Nu gör vi såhär helt enkelt – Till alla nya läsare och nya instagramföljare,
vi tar det igen! 

  1. Cody och Alta är min sambos hundar. Min sambo Chribbe har noll intresse för bruksträning, lydnad, klubben, tävlingar etc. Han vill bara ha två draghundar som han kan köra med i skogen. That’s it.
  2. Malamuterna tycker inte det är så roligt att hänga på klubben. Faktiskt – No lie. Alta har gått typ allt, lydnad, spår, personsök, rallylydnad – You name it. Hon gör det, absolut men hon har inte den där gnistan i ögonen. Slänger du på henne en klövjeväska och går ut i skogen, då har hon roligt, då kommer den där gnistan och när jag insåg detta så bestämde jag mig för att låta henne vara.

    Varför hålla på och traggla när hon inte tycker det är roligt? Dragisarna ska få vara dragisar här hemma och slipper att försöka förvandlas till brukshundar. När vi köpte Cody var kravet av Malamutepacklife – Att jag (tjejen i hemmet) ska låta Cody vara och inte göra allt som jag gjorde med Alta utan låta han göra det han är avlad för. Vara i skogen, dragtränas och mysa på soffan. Done Deal.

  3. Delta köpte jag för att få tillbaka biten inom bruksträning, för att ha en hund som kan vara med när jag rider, en hund som jag kan träna med hur mycket jag vill och viktigast av allt: En hund som älskar att tränas inom typ allt! Ja hon kommer vara med mig utan dragisarna mellan varven och då på klubben, i skogen när vi lägger spår, kanske i stallet eller när jag tragglar lydnad på ridbanan. Det är inget konstigt utan precis som planerat!

Så nej, Cody hänger inte på klubben, inte Alta heller (längre). Malamuterna följer med ner till stranden och badar, är i skogen, hänger på stan och träffar polare, både tvåbenta som fyrbenta men de slipper klubben, de slipper personsök och de slipper rallylydnad. Inga konstigheter. ❤ 

2 thoughts on “Nej Cody hänger inte på klubben…

  1. Heja dig Sara ❤️ Rätt tragiskt faktiskt att du ska behöva förtydliga en sån sak och definitivt en klar baksida med sociala medier ☹️ Tyvärr!!!

    Liked by 1 person

Kommentera

