Priima Leverans!

Äntligen var det dags för hundmat leverans, typ 250 kg lämnades på uppfarten och lilla jag stod där som ett fån.. För jag hade tagit fel på dag och plötsligt så insåg jag att jag, bara lilla jag fick kavla upp ärmarna (eller typ ta av mig kläderna i solen) ta fram kärran och börja bära. För när det är 28 grader ute så brukar fryst inte hålla sig fryst.

Malamuterna låg och sov i det svala garaget och Delta sprang runt och hjälpte till genom att springa runt fötterna på mig och hälsa på grannarna. Ligga på de kalla lådorna var också väldigt uppskattat och jag bar och bar. Ungen satt i vagnen och sög på en leksak och lagom till när jag hade fått ner all hundmat i frysboxen här hemma rullade sambon glatt in på uppfarten med kommentaren. ”Har vi fått hundmaten?! Fan va Nice!” 

Jag var bra svettig efter att ha klippt gräset i två timmar och burit färskfoder i en evighet, men hundarna vart överlyckliga, frysen är full med kanonfoder och jag måste erkänna att mitt mattehjärta mår otroligt bra över att vi kan erbjuda våra hundar denna mat.

Jag har sagt det förut och säger det igen – Vi här hemma älskar Priima! ❤

5 thoughts on “Priima Leverans!

  1. Hittills är jag supernöjd (förutom att Bring fuckade upp själva leveransen, aldrig aviserade osv, osv) – inga problem med magarna och inte så farligt kladdigt och jobbigt att hålla på med heller ^_^ Dock förstår jag dig, inte det roligaste att släpa in allt i frysen ensam, även om jag ”bara” beställde 135 kg :p

    Liked by 1 person

Kommentera

