Ut på tur

Häromdagen tänkte jag att nu, nu jäklar ska vi ut och gå en liten sväng hela  gänget.
I vanliga fall tar jag bilen upp i skogen och går korta rundor med valparna och gärna när sambon är hemma så att jag kan vara lite barnfri där i skogen men denna gång fick jag för mig att nu jäklar, nu drar vi ut! Gänget och jag! När jag säger gänget menar jag mig, barnet i vagn, Alta och två små valpar. Bara här borde jag sagt stopp till min hjärna och väntat tills vi är två vuxna i hemmet istället för en.

Jag sa inte stopp. Istället kastade jag på mig midjebältet, vårt korta koppel (1 meter) från Baggen som jag klickade fast i Alta och koppel på de små. Sen började vi gå.
I början gick det bra – Faktiskt. Valparna går inte så mycket i koppel, nej förlåt jag ljög – De har ALDRIG på sig koppel så jag trodde att det skulle bli ett irrvarr av koppel, valpbus och trassel men istället traskade vi på tillsammans och jag måste erkänna att jag vart lite stolt där ett tag.

Sen kom den där jävla hjorten. Mitt på vägen tittade den på oss och sen sprang den iväg. Skönt tänkte jag och släppte valparna, gick en kort bit in i skogen och sedan var det dags att traska hem igen när jag känner hur jag börjar åka med efter Alta via midjebältet.. Kollar upp och undrar vad fan det är som händer och jajjamän, där står en älgkalv. En jäkla ÄLG mitt på ängen breve oss och den var såklart spännande hälsade Alta! Där och då kände jag bara att nu, nu går vi hem!

Valparna strosade runt, lekte i dikena och njöt av livet. Tills kopplen skulle på igen. Sista biten hem. Då insåg Delta att hon minsann var trött och hoppade in under barnvagnen, hon körde lite snålskjuts och låg där och kikade ut. Cody kollade på Delta och höll med – Han var nog också trött, kanske tröttare än Delta till&med! Cody löste problemet på ett annat sätt och la sig platt mitt på vägen, raklång och lyfte inte ens på huvudet! Jag stod en bit bort, lirkade, ropade. Nej, Nej hälsade Cody. ”Jag ligger bra här.” Så det var bara att plocka upp han under armen – 10 kg sisådär under ena armen, andra armen gick åt till att putta vagn och ha koll på Deltas koppel, Alta traskade på vänster sida, en snackandes unge i vagnen och Delta som låg och sov under vagnen sista biten… Vi kom hem och det gick trots allt bra med en gnutta vardagsmisär under vår lilla tur.

Är det någon mer där ute som försökt rodda med hundar och barnvagn med lite kaos påvägen? – Dela med dig då! 😄❤

Kommentera

