Det här med att fylla år 

Efter det där myndighetssträcket måste jag erkänna att jag flippar ur lite vid varje födelsedag. Tidigare var det poppa flaskan, skaka rumpa och shott, shott, shott hela natten lång. Alla dumma saker därtill är enligt min mening preskriberat.

Ni vet jag är ju vuxen nu… så .. Det är inte så mycket fylla längre, inga nakendopp eller dansa på baren. Jag tar igen det här genom att bli lite rebellisk på mitt egna vis denna dag till ära. Typ genom att pumpa musiken på högsta volym i bilen, dra ner rutorna och köra lite för snabbt genom grannbyn. Sådär 40 istället för 30. Röka cigg för att jag kan, bli arg på tanten som kollade lite surt på mig och försöka rappa med till lite svensk hipp hopp i bilen, vrålandes, skrålandes. Istället för knäckebröd till frukost vart det smörgåstårta.

Ja ni hör ju, jag lever ju the hard  life, going bananas! 

Dagen till ära gjorde jag något helt annat än vad som brukar göras på min födelsedag, jag lurade en av mina allra bästa vänner Petra och när hon klev in på tomten och väntade sig en födelsedagslunch så var alla hennes vänner här, det var dags för babyshower! 

Jag grät nog lika mycket som Petra gjorde och det vart en heldag med presenter, god mat, fina vänner och hundmys. Bättre dag kunde vi inte haft och Petra vännen – Jag älskar dig till månen och tillbaka! Er lilla dotter är efterlängtad och Oj vad jag kommer skämma bort henne med hundar och häng i stallet! 💙

Kommentera

