I mina ögon är hon perfekt

Tänk att Alta snart är 3 år, att hon kom in i mitt liv och vände upp och ner på allt jag trodde jag kunde, mer än vad jag kanske vill erkänna emellanåt… Hon har fått mig att lära mig så otroligt mycket mer än vad som skrivs i böcker och vad som sägs om ”vanliga” raser. Detta är en helt annan sak, dessa hundar är något helt, helt annat och får du till relationen är deras kärlek ovärderlig. Om hon fick bestämma skulle hennes dagar bestå av lugna stunder i hundgården, skogspromenader och dragturer. Det och inget annat och alla gånger jag tar med henne på andra äventyr så gör hon snällt det som begärs men jag ser hur hon kollar på mig med sina stora bruna ögon och tycker att hon faktiskt kunde vart hemma, raklång på rygg i hundgården och lyssna på fågelkvittret. För henne är det livet. 

Hon tar hand om James som att det skulle vart hennes egna, pussar godnatt på kattens huvud varje kväll och tittar till oss i sovrummet innan hon går och lägger sig under trappen. Fostrar valparna med tydlighet och kärlek. Hon har ett hjärta av guld och är otroligt lyhörd. Många gånger ser jag hur Brooklyns fostran lämnat sina spår även hos denna dam och det gör mig otroligt rörd. ❤

Det är ett annat liv med en Alaskan malamute och det är som sambon säger:
”Med en malamute har du en ömsesidig relation, du kan inte styra en malamute som andra raser.” och jag tror att det är så, det är något helt annat men rätt magiskt när man tänker efter… Nej, i mina ögon är hon perfekt. Underbara, älskade, Alta. ❤

DSC_0791

Kommentera

