Sommar, Sol & Hundkurs!

DSC_0440

Vilket underbart väder vi hade i helgen! Och där i solen, mitt ute i en gammal hästhage hade jag en liten hundkurs för en mindre grupp. En bättre söndag kunde jag inte haft.
Jag älskar att få hjälpa och träna hundägare, det är så himla roligt och jag måste erkänna att jag där i slutet av kursen verkligen bubblade över av STOLTHET för dessa kursdeltagare som på lite mer än en timma gjorde saker som de verkligen inte trodde att de skulle komma till under bara ett tillfälle. De var GRYMMA! 

Fokus var vardagslydnad och vi arbetade med tänket Relation – Alltså kontakt, följsamhet, betingning och allt detta med olika störningsmoment som andra hundar, hundmöten, (jag som kom och störde), tjo och stim. Underbara ägare med deras fina hundar som minst sagt förgyllde min söndag.

Bildbomb från söndagens kurs nedan och stort tack till Fanny som tog alla fina bilder!

DSC_0448DSC_0447DSC_0390DSC_0398DSC_0412DSC_0449DSC_0440DSC_0422DSC_0410DSC_0403DSC_0379DSC_0443

Kommentera

