Onsdag

Förra veckan skrev jag ett inlägg kring mina funderingar om vegetarisk kost till hundar.
Om det ens fungerar eller är det bara bluff & båg? Jag har samlat på mig massor med info från alla håll och kanter men för första gången sedan jag startade denna blogg så vågar jag inte skriva om det här.

Jag erkänner jag vågar inte. 

Människor som bara tagit upp denna fråga har blivit hotade, mordhotade och till&med fått flytta för att de och deras familjer blivit så hotade. Jag ger mig inte in i denna härva. Inte ens för att samla info och åsikter. Så mycket hat som det vart bara för att jag ställde en öppen fråga… Då insåg jag hur känsligt det här faktiskt är för folk och hur långt människor tar det för att få fram deras åsikter.

Min tanke var att öppna upp en dörr för de som vill ha info kring denna värld, precis som vi gör här hemma och blandar ner grönsaker till hundarnas färskfoder så kan man faktiskt ha några kulor torrfoder som endast är av grönsaker. Ja varför inte?

Det känns som att jag sviker så många nu, att jag inte vågar stå upp och att jag låter dårarna vinna. Förlåt för det. Men jag hoppas ni förstår varför jag backar i denna fråga och om det är någon där ute som vill komma i kontakt med mig så är det bara att maila.

5 thoughts on “Onsdag

  1. What? Alltså, jag förstår om du inte vågar skriva om det här, men fy! Jag tror det är så med många åsikter idag, för att komma med något nytt är sällan välkommet. Känns riktigt förjävligt att personer får utstå sånt hat bara för att de ger grönsaker till sina hundar. Jag förstår ju varför de gör det, och även om jag inte håller med om varför ur ren biologisk synpunkt så är det inte ok att bete sig så mot andra människor… Skrämmande! Men tack också för information. Jag hade dock sett fram emot en serie inlägg som går in på djupet av det här, för jag tycker det är viktigt att prata om, och jag hade velat veta dina åsikter med. Jag har själv skrivit ett inlägg om detta på min blogg om Grand Danois, men än så länge har jag inte fått något hat eller så.

    Liked by 1 person

  2. Ja, tror det beror på att jag var så neutral i det inlägget istället för att tvinga in folk i något de inte håller med om. På andra sidan är den bloggen långt ifrån populär, så inte så många som har läst det.

    Gilla

  3. Är så himla laddat det här med foder (tyvärr) så det är väl därför det blev som det blev också. Många positiva mail och kommentarer kom också in men tyvärr alldeles för många hatmail för att jag skulle våga fortsätta gräva och skriva ut om det jag hittat.

    Liked by 1 person

Kommentera

