Att äta ur ett däck

DSC_0190

Igår var grabbarna här hemma ute och jobbade på garaget, jag passade på att klippa klor på Alta, fixa i hundgården och bara strosa runt och då fick jag en ide om att hänga upp ett däck i hundgården… Vi har ju som standard i hundgården att det finns en koja med halm, tak på denna, en liten borg mitt i gården, två buskar och sedan en stor halmbädd inne i uppvärmda delen i garaget samt en upphöjd del med filtar och madrass på. Men det är ju saker som alltid är där, som blir standard och mindre spännande för varje dag.

Ungefär lika spännande som man själv tycker att ens gamla soffa är är hemma. 
Inte hoppar jag jämfota till den varje dag och pekar och stojar. 

I denna ide kring däcket så handlade det mest om att Alta har en period när hon äter dåligt och att jag ville försöka få henne att äta, så såg jag däcket och det där däcket vart plötsligt inte bara ett däck, utan en matskål, en berikning och en ny rolig grej i hundgården! Jag släpade bort däcket till hundgården och vips så var den uppe!
Sambon kom bort efter en stund och muttrade ”Ja du behövde ju inte hänga upp däcket i ett Järnspett! Kunde inte ha tagit något annat här hemma?” Förstod inte vad han menade, ett järnspett är väl kanon som ett däckhållare/hundmatshållare, helt grymt bra om ni frågar mig! 😉

Efter en stund vågade sig Alta fram och även om hon var rätt skeptisk så började hon faktiskt äta upp sin mat som jag hade lagt i däcket och oj vad roligt hon hade!
Rekommenderar detta till folk som har hundgård med en hund i, testa att hänga upp ett däck på ena hörnan, fyll med mat eller godis och se hur din hund reagerar. 

DSC_0182

Skeptisk Alta 

DSC_0175

Inte helt fel att äta ur ett däck!

DSC_0187

Fina Alta

Kommentera

