Vad gör ni en dag som denna?

Känslan när man vaknar upp och det snöar ute, är slaskigt och grått.
Då blir iallafall inte jag så himla pepp på att träna hund… Jag blir inte heller så pepp på att vara en rolig mamma och göra saker som en 8 månaders bebis tycker är roligt.
(Vad det nu är kämpar jag fortfarande med att försöka hitta...) Det enda jag vill göra en dag som denna är att tända en brasa, kolla på youtube och trycka i mig en jäkla massa chips. Och glöm inte heller minst två kannor med kaffe framför datorn med en fyrbent som värmer fötterna nere på soffan. Perfekta Skitdags-sysselsättningen. 

Tyvärr kan jag inte välja och vraka i vad jag vill göra med denna dag utan när klockan närmar sig lunch är det bara att klä på sig, släpa ut barnvagnen, dra på Alta hennes klövjeväska och ta ”mellan rundan” i skogen som är på en halv mil. Efter det skall hästarna få deras lunch hö och om jag har tur så är den lilla på bra humör och nöjer sig med att sitta i sin stol med en tuggring och kolla på Babblarna en stund medans jag svarar på lite mail.

Men om man inte har barn eller häst utan faktiskt bara en lite fyrbent pälsboll en dag som denna finns det faktiskt massor med roligt som man kan göra inne! Man kan leta godis i hemmet, man kan träna med balansbollen, klippa klor, göra rent öronen, borsta och bjuda ens hund på en härlig massage, träna lite roliga tricks eller bara ta en dag till att mumsa goda ben och mysa på soffan. Vad gör ni en dag som denna? 

dsc_3311

 

2 thoughts on “Vad gör ni en dag som denna?

  1. Vi har som tur är ingen snö här! SMHI påstår att det ska komma nåt snöblandat slask i eftermiddag, men jag håller tummarna. Dock blåser det askallt, så vi håller oss inne ändå!
    Här hemma ska det städas lite, köra lite balansboll, burträning, och en massa mys (i den mån den varma polarhunden vill). ^^

    Liked by 1 person

Kommentera

