Västerås, vänner & Chodsky pes

Vilken helg! Vi har möblerat om hemma, tränat Alta, Tränat hästen, träffat vänner, pluggat, jobbat och sist men inte minst vart på hundutställningen i Västerås!

För nu är det såhär att för nästan ett år sedan hörde en av mina bästa vänner av sig och hade frågor kring rasen Chodsky pes och sedan dess har jag försökt komma över all information kring denna ras och tillslut kände jag bara att jag måste, verkligen måste se dessa hundar på riktigt. Därav åkte jag till Västerås Hundutställning, för att kolla in denna nyfunna ras. Jag hoppades nästan på att jag inte skulle falla för dessa hundar men nej… Jag är såld. Helt jäkla såld. Dom är fantastiska. 

DSC_0740

Utöver att glo på min nyfunna ras som en annan tonåring sprang vi på några vänner och bekanta, lekte med lilla James, hängde med syrran och pratade hund i alla dess former innan jag och syrran satte oss på en restaurang och avslutade Hundutställnings besöket med lite lunch. ❤ En riktigt bra dag med många skratt och bilder.

Tyvärr insåg jag när jag laddade över alla bilder från kameran till datorn att mitt objektiv faktiskt inte pallade dagens rörelser, oavsett inställningar. Jag får helt enkelt försöka spara ihop lite pengar till ett nytt objektiv nästa gång jag vill fotografera de som springer i ringen med hundarna. Någon som har tips kring bra objektiv för dessa ändamål?

Och viktigt någon där ute som lever med en Chodsky pes?
I så fall, kommentera, hör av dig, jag har tusen frågor! 🙂 ❤ 

DSC_0916DSC_084621DSC_0650DSC_0649DSC_0657

2 thoughts on “Västerås, vänner & Chodsky pes

Kommentera

