Föräldraträff för hundägare med barn

DSC_0608

Hundtränaren Therese & hennes lilla son.

Igår var det dags för föräldraträff hos Hundtränarna. Jag har tidigare skrivit om detta både på blogg och via krönika hos Morrr och jag är helt frälst i denna idee.
Varför har inte alla hundcenter detta? Erbjuda föräldralediga en timma med ens barn och hund. Perfekt för oss som vill kombinera våra djur med barnen. För det är många idag som är hemma med litet barn och fyrfotade, vi är ju ett helt gäng landet över! 

Då Alta är i löp valde jag att åka dit utan hund och det var så himla mysigt!
Balansbollar i alla dess olika former och storlekar låg ute i träningshallen och de som ville träna hundarna med balansbollarna kunde göra det, instruktörerna var på plats och hjälpte till, det fanns lite fika och barnen krälade runt på golvet bland hundarna.

James tog sikte på Therese lilla son och kröp dit, snodde hans leksaker och gurglade runt precis som en 7 månader med myror i brallan gör. Att se honom i den där träningshallen, bland alla hundar… Såhär som han växer upp är och har alltid vart min dröm kring att ha barn. Ett aktivt liv med djur och människor. 

Jag passade på att fotografera, prata lite med de andra mammorna och den där timmen försvann på två röda. Det var verkligen så mysigt trots att jag inte ens hade med mig min egna hund och jag ser verkligen fram emot nästa gång! Hoppas det finns fler där ute som är intresserade och bor i Sthlms området, då är det bara att passa på och följa med! 🙂

DSC_0634

DSC_0633

DSC_0625

DSC_0623

DSC_0619

DSC_0615

DSC_0610

3 thoughts on “Föräldraträff för hundägare med barn

Kommentera

