Jag har träffat Delta!

Igår gick jag upp tidigt, duschade, fixade mig och skuttade iväg till  bilen..
Eller nej. Jag ljög. Jag kanske inte riktigt skuttade.. Typ släpade fötterna efter mig med en ”dålig-vana-pinne” i handen och längtan efter en stor kaffe slog mig i ansiktet som en smäll. Sen, efter det åkte jag. 

Det var äntligen dags för mig att få träffa min lilla tös, min lilla Delta, min underbara lilla Aussie tik. Min, min, min. Så fort jag såg de små liven så såg jag henne, hon bara stack ut där bland alla andra.  Sen fick jag kaffe, satte mig i valplådan och ville aldrig lämna henne. Lilla, underbara Delta.

DSC_0600

Är det bara jag som inser hur känslosam jag har blivit kring dessa små valpar?
Så himla romantiskt och puttinuttit… Vet inte vad som har hänt, dom små har verkligen tagit mig med storm. Hur som helst, nu bantar vi ner på känslorna och går över till fakta för några av er har ställt frågor kring denna parning.

  • Aussie tiken kommer från en kennel som heter Yumingos, ni kommer till deras hemsida HÄR.
  • Parningen är gjord på föräldrarna Mystic Falls Bazinga & x D’Azumoon Abadhezza Lusithana.
  • Denna tik kommer inte användas inom avel utan köps och ägs av mig med ”fulla rättigheter.” Självklart kommer uppfödaren vara delaktig från dag 1 med lilla Delta och hur hon har det med oss. ❤ En bra relation med sin uppfödare är GULD!
  • Vi vill tävla men det är inget måste, det är inte ens ett krav utan bara ett plus senare om jag känner att både hund och jag kommer trivas i dessa miljöer.

Det här kommer bli min följeslagare, vi ska göra allt och lite till tillsammans och med handen på hjärtat kan jag säga att jag behöver en hund som är lika galen som jag är och jag tror verkligen att lilla Delta kommer passa otroligt bra tillsammans med mig. 

Skärmklipp

DSC_0581

DSC_0568

Om ni har fler frågor kring denna parning, mina tankar kring att äga en Aussie och våra mål är det bara att maila oss. Det gör ni genom att klicka HÄR. 

Massa kärlek från oss och nu är det nedräkning på riktigt, bara 6 veckor kvar
Tills valparna kommer hem till oss! 😍❤

Kommentera

