När tiden inte räcker till

Att jobba med företag och ha olika samarbeten är ren lyx, jag älskar mina samarbeten och hjärtat tar ett extra skutt för de projekt och löpande arbeten som vi har.
Men vi alla har bara en säck med timmar som skall fördelas över ens dagar.

När jag öppnar min säck med tid möts jag av en tom jävla tygbit, sådär sladdrig så du inte ens ser botten. Det finns inget kvar. 

Jaha, redan” tänker väl du men jag är rätt förvånad faktiskt. Hur kan jag inte få ihop det? Alltså, kom igen, det är Jag. Jag får ihop allt. Tydligen inte denna gång och jag insåg detta för flera månader sedan egentligen. Mycket har skalats bort men en märkbar sak för er kommer vara att efter att hundpromenaden gått i hamn så kommer jag tyvärr kliva ur organisationen Hundar Utan Hem. Jag kommer även skriva vidare gällande krönikorna hos Morrr.com men kanske inte på veckobas. Där får vi se hur det blir.

När valparna kommit hem är det fullt fokus på dom, på familjen, på oss. Bloggen & instagram med de samarbeten som är rullar vidare och ni känner väl mig, det kommer mer (som jag inte får berätta om ännu) men det är stötvisa jobb och inte på veckobas.

Jag är ju faktiskt på upploppet kring min utbildning och behöver få detta i hamn, jag vill ju stå där med diplomet i handen och poppa flaskan – fira att jag efter två års plugg äntligen är legitimerad Hundpsykolog! Inte falla på mållinjen och se drömmen rinna ut i sanden. För att klara av detta behövs det mer tid.

I september åker kavajen på och mammaledigheten är slut, tillbaka till 8-5 jobb. Säcken med tid äts upp, helvete, vi går ju back med timmar! Kan man säga att man inte hinner jobba…?

Ni kanske förstår dilemmat. Inget nytt för mig och många funderingar och snack har det vart här hemma kring de olika projekten, vad vill man göra, vart vill man komma och hur vill vi leva. Vi är ju trots allt två här hemma, tre med den lilla tvåbenta. Ja, vuxenlivet suger verkligen ibland men vad gör man, bara att bita ihop och få ihop livet.

#LivetSomVuxen

16930954_764440303705569_1677951244_o

 

Kommentera

