Älsklingsboxen från Djurpaketet

DSC_0139

Månadens box från Djurpaketet.se har landat här hemma hos oss och jag tänkte berätta lite vad vi fick denna månad! En jäkla massa godis, vilket jag bara älskar! Det går alltid åt! Fiskgodis, Större tuggbitar, mjukt godis. Godis, godis, godis.

Sen fick vi två leksaker, en mjuk kampknut med pip i. Perfekt vid träning att ha i fickan och ta fram vid belöning eller använda som störning vid träning av stadga.
Den andra leksaken är en gummiboll. Perfekt om man har en hund som gillar att bära på saker! Och att vi fick två leksaker en med och en utan pip, det gillar jag!

Jag tycker det är viktigt att varva leksaker med pip och utan, jag använder gärna pipleksaker i vår träning men när Alta eller de tidigare hundar jag haft leker själva eller med varann får de alltid leksaker utan pip. Jaha varför då undrar ni säkert? Ja för att pipen är för våra hundar något som triggar igång en viss jaktlust, pipen låter som en gnagare som dör och hundarna går lätt upp i en viss stress av detta ljud.
Den stressen och skärpan vill jag åt i vår träning men inte när vi strosar runt hemma.

Alla är olika och vi har olika individer så detta stämmer inte in på alla hundar men många och då kan det vara bra att välja ut sina leksaker till olika tillfällen. 

Hur som, grym låda även denna månad, Stort tack till Djurpaketet.se

DSC_0162

Kommentera

