Vem är dåren bakom bloggen?

Om man bortser från dessa fyrbenta i hemmet och även sambon så kanske några där ute undrar vad det är för dåre som håller i denna blogg. I dagens inlägg tänkte jag faktiskt presentera mig, personen bakom alla texter. Men hur fan förklarar man sig själv?

Levnadsglad med allt för många känslostormar, drömmer lite för mycket och tror att jag kan göra allt. Liten brud med kanske lite för mycket skinn på näsan, (det gynnar inte alla gånger måste jag erkänna) och jag har fått lära mig den hårda vägen att bli lite mer ödmjuk och ibland sänka garden. Dock har ju allt en förklaring. 

40479_413442237422_611377422_5306291_5965367_n

Jag har fått kämpa mig fram. Inget har serverats på ett guldfat och jag har ramlat många, många gånger under mina år. Dock är jag sjukt envis och borstar av mig alla gånger, försöker ta med mig mina misstag till framtidens utmaningar och armbågar mig fram. Jag tillhör skalan som kanske inte alltid är så snäll mot mig själv och har svårt att säga nej, svårt att inse begränsningarna och kör tills den där väggen snuddar nästippen. Att vara såhär gör så att man hela tiden utvecklas och når mål men jag måste erkänna att jag är en svår människa att leva med, iallafall några dagar i veckan.

Min sambo borde få en stor eloge många dagar i veckan.

Jag älskar med hela mitt lilla hjärta, oavsett om det är min andra hälft, mitt barn, vänner eller mina djur. De som tagit mitt hjärta med storm höjer jag till skyarna, jag skyddar er som en björnmamma, med klorna ute, jag älskar er och skulle göra allt för er, det är viktigt att ta hand om de som står en nära. De som gjort mig illa eller gjort de jag älskar illa stänger jag ute, stänger av, vill inte vara nära. För när man öppnar sitt hjärta på det sättet som jag gör så gör det fruktansvärt ont när människor trampar över det jag håller kärt. Jag är en otrolig känslomänniska bakom mitt hårda yttre och kan ibland hålla i mina principer lite för hårt. För vi alla är människor och gör misstag.

Att man har en släng av något är ingen nyhet, jag snöar in mig på områden och då finns inget annat. Att djuren blivit mitt kärnområde vet ni men jag brinner också för ekonomi, personal och utveckling. Att jag har turen att få jobba med detta är helt underbart, att få jobba med något som man verkligen nördat ner sig i och älskar. I det jag gör får det gärna vara lite fart, problem och utmaningar. Annars blir det tråkigt. (Tillbaka till bokstavskombinationen.) Mitt liv är alltid full fart framåt och det jag ständigt jobbar med är att finna någonslags ro och bara kunna vara.

I många, många år har jag levt med svår ångest. Under tonårstiden var detta helt klart värst. En demon som äter upp en inifrån, idag 10 år senare har jag lärt mig och fått hjälp att lära mig att hantera denna ångest att leva med den och hålla ångesten kär. 
Inte låta ångesten ta över livet och istället styra den efter bästa förmåga. 

n611377422_389666_7790

17 år under en väldigt jobbig tid i livet. 

Om jag inte får sova blir jag ett monster, gärna 9 timmar per natt och jag hatar att träna, varje gång jag går till gymmet önskar jag att jag låg hemma och käkade chips med dipp istället. Om jag hade 50 tusen extra på kontot skulle detta försvinna på inredning, typ samma dag. Min stora last i livet. Inredning och renovering. Jag blir aldrig nöjd varken med mig själv eller hemmet jag bor i. Det skall ständigt utvecklas.

Brookie2

Jag älskar att skratta och gör detta så mycket jag kan. Det finns så mycket i livet att må bra av, skratta åt och glädjas kring. Jag mår bra av att omge mig med människor och situationer som får mig att bli sådär bubbligt lycklig. Det är inte svårt att bjuda på ett leende och försöka se livets ljusa sidor. Kan jag ha dåliga dagar? Självklart, precis som jag kan vara så glad så jag svävar på molnen kan jag vara så ledsen att tårarna sprutar åt alla håll och kanter.

Så vem är jag, personen bakom bloggen? En brud med många drömmar, driven som få med allt för många känslor. Försöker leva livet fullt ut och ser en möjlighet i allt. jag har äntligen kommit till en punkt i mitt liv där jag bokstavligen älskar mitt liv, jag har allt jag någonsin drömt om och försöker bara utveckla det jag idag har.

Ni läsare är en stor del till vart jag har hamnat i livet, Ett stort tack till er!
Så… Nu vet ni lite mer om mig, personen bakom alla texter och om ni har några frågor, funderingar, vad som helst skicka ett PM över Facebook eller maila mig direkt.

Massa kärlek från mig, Sara.

17797395_10155144727467622_1420623553_o

2 thoughts on “Vem är dåren bakom bloggen?

Kommentera

