#Prayforstockholm

Det ligger en tung sorg över Sverige nu, det som händer överallt i västvärlden kom tillslut hit. Till vårt lilla land. Terrorismen svischade förbi i Sthlm och hela Sverige stannade upp. Många skadade och dödade. Tvåbenta som fyrbenta. Ondskan drog förbi på våra gator och folket hade inte en chans att skydda sig. Den där jävla terrorismen.

Jag är nog inte den enda som har haft en liten klump i magen när man sprungit runt i storstaden. Speciellt i gångarna nere i T-centralen. Tänk om något händer? Om någon nervös person sitter på pendeln, gärna med en väska byter jag alltid vagn och jag vistas aldrig i större centrum under rusningstrafik. Jag är rädd och får ångest.
Det finns för mycket ondska där ute. 

Men är det såhär vi ska ha det nu? Ska vi leva i rädsla och kuva oss för denna terror som tar över världen över? Vart är regeringen? Varför har man inte kunnat stoppa detta, förebygga, varför håller man på och daltar så överjävligt? Hur kan det vara Ok att sympatisera med dessa organisationer? Hur kan man inte få stopp på denna galenskap?

Jag kan inte låta bli att undra. 
Bli arg.
Ledsen.
Frustrerad.

Mina tankar går till alla drabbade, till alla som måste leva med denna terror på näthinnan. Jag vill höja alla poliser och sjukvårdare som arbetade på plats. Alla dom som öppnade upp sina hem till de som inte kunde ta sig hem. Så otroligt mycket kärlek och omtanke som spred sig kring detta terrordåd. Det är vackert, det visar så otroligt mycket och jag vill så gärna tro att det goda vinner över det onda. Jag hoppas och ber till hela universum att det här snart få ta slut. Att kärleken får vinna. 

 

#prayforstockholm ❤

Kommentera

