Aussie valparna är födda!

Nu har jag bombat er med Malamute inlägg, valpar, valpar, valpar! 
Visst är det härligt?! Men (med det stora M:et) vi ska faktiskt få hem inte bara en utan två valpar. En alaskan malamute vilket jag har skrivit om massor och en underbar liten Australian shepherd tik. Denna kull är också född och föddes två dagar innan malamutevalparna. Vilket betyder att vi kommer få hem valparna samma dag.

Hur sjukt är inte det?! Lyckan är ju total. 

Sen kommer jag på att det kommer vara rätt mycket kiss och bajs här hemma innan de är rumsrena och den där förtjusningen blir till någonslags skräckblandad förtjusning som dämpas med att vi bor optimalt för att kunna ha två valpar.. Sen kommer jag nog vara rätt nöjd när valparna är rumsrena det ska jag inte sticka under stolen haha! 

Hur som, i lördags stod jag inne på HM och testade kläder, fick ett MMS med en bild med texten, ”Nu kommer Aussie valparna” och två sekunder senare stod jag och hade gråtfest inne i provrummet. Herregud, min lilla aussie valp föds nu. NU lixom.

Att man även råkar vara en av de känsligaste individerna i stan gör inte saken lättare, väldigt mycket glädjetårar har det vart på senaste måste jag erkänna! Blödig liten brud är man nog trotts allt….

Det var många år sedan jag hade en vallhund på heltid nu, Amy dog 2012 och det har inte gått en enda dag sedan dess som jag har saknat livet med just en vallhund. Det är något speciellt med dessa hundar, deras arbetsvilja och glädje. Pigga ögon brukar jag säga, andra säger att de är vassa och nervösa. Ja vi väljer våra ordval. Jag tycker de är helt fantastiska och om man är som jag är, som gärna gör allt så passar dessa hundar som handsken för en hundtokig tjej som mig. Så valet var enkelt, jag skaffar mig en Aussie och sambon skaffar sig en malamute. När man inte är överens om ras blev det enkelt. Vi kom fram till att vi chockar världen genom att köpa var sin. 

Alla hundar kommer vi dragträna, tillsammans och var för sig men jag kommer kunna gå bananas med Aussien, lydnad, agility, ut och rida kanske en vallhundskurs? Bruksklubben och hundtränarna kommer träffa oss allt för många dagar i veckan!
Jag kan göra allt med den och min älskade sambo kan strutta runt i skogen med malamuterna vilken är precis det dom hundarna vill göra. Dragtränas, mysiga promenader och bara hänga i vardagen. Det kommer bli helt underbart. 

Så nu är det nedräkning på högnivå. 8 veckor tills de tassar in här.
Träffar Alta, misse och vår lilla tvåbenta. Då jag fyller år i juni blev det här den dyraste födelsedagspresenten jag någonsin unnat mig.. Men vafan, fyller man år så fyller man år eller vad säger ni? 😉 Hur som, snart, väldigt snart kommer ni inte bara kunna följa oss, gänget idag utan även två individer till.

Det kommer bli en spännande sommar. ❤

Skärmklipp

2 thoughts on “Aussie valparna är födda!

Kommentera

