Stressa till valpningen i 140

Jag vet knappt hur jag ska börja skriva om allt så jag försöker dela upp dagarnas händelser i 3 olika inlägg.. Många av er har snappat upp på instagram att vi har vart hos Malamutepacklife (Emeli) och att Fröja har fått sina valpar.

I söndags ringde Emeli, hon var osäker på om valparna skulle komma under dagen, natten eller måndagen. Jag som prompt satt på valpjour och över allt annat ville vara med under valpningen la på luren med Emeli och ställde mig upp från soffan, nästan lite på Givakt och skrek rakt ut. ”CHRIBBEEEE, Nu jävlaar!” Sen var det bara att kasta in alla saker i bilen, skötväska, hund, kläder, resesäng, bilbarnstol, bärsele (Fan vad saker det blir när man har unge!) Vi sprang skyttetrafik med kassar och grejer fram och tillbaka till bilen och innan jag visste ordet av det så var jag på väg till Emeli i 140 på motorvägen.

Väl där fick Alta en egen hundgård, alla hundar var suveräna med vår lilla James och vi packade upp alla tusen saker som jag hade med mig. Sen började väntan på valparna. 

Det som är så häftigt iallafall för mig här hemma med denna valpning är att vi har väntat, längtat och planerat i månader. Vi har en plan som jag så gärna vill se händer och vi dragit ut på detta så att det ska bli bra och det här kan inte bli bättre. Och när man har gått runt och bara väntat i så många månader och man vet att snart, vilken sekund som helst händer det ja.. Den känslan är helt sjuk. Tankarna snurrade runt i 180.

Plötsligt vart det kväll och inga valpar hade kommit. Vi tog in Alta, sa godnatt och slocknade i var sitt rum. Eller alla slocknade förutom Alta (som löper) och James så jag fick snällt rodda med en stressad hund och ett skrikande barn hela natten. Kvart över sju öppnade Emeli dörren med kommentaren ”Är det mina valpar som piper?!” Nej, nej, bara din vuxna valp Alta. Typ hela natten. Jag var trött och irriterad men bara att slänga i sig en kopp kaffe och fortsätta valpjouren. Samma sekund som Emeli drar på sig arbetskläderna och gör sig redo för lite jobb ser vi hur det börjas vankas fram och tillbaka, hur Fröja bäddar, flämtar.. Det var äntligen dags.. 

Skärmklipp

Fröja ❤ 

Kommentera

