När man tillslut inte vågar sig ut

Ni vet när man har några dagar när allt verkligen händer, sådär så att man knappt vill ta sig utanför dörren? Sådana dagar har jag haft.

Det började med att jag ramlade av hästen. Åkte lite i leran efter Alta. Skrattade mest för det var rätt patetiskt att första gången som jag ramlar av på 5 år är för att jag fått för mig att kunna göra cirkuskonster med en Alaskan Malamute och en häst. Kom igen, det var bara löjligt. 

Men jag landade lite knäppt och en nerv eller två hamnade i kläm så höger ben fick sig en ordentlig dänga. Sedan var det dags för morgonfodring och jag hjälpte till att ta ut hästarna, en häst var och när vi alla släppte hästarna kom ena hästen dundrandes mot min, han kastar sig och där står jag… Inträngd i en hörna och får en häst över mig och en hov rakt på foten. Adrenalitet slog till och jag vart mest förbannad innan jag några timmar senare insåg hur ont det gör att få några ton över foten och en smäll i sidan av en rädd häst. Ont folket, väldigt ont. 

Men vad mer kan hända tänkte jag och på kvällen stressade jag hem efter gymmet,
hoppade in i vår duschkabin och.. Halkar. Skrapar upp smalbenet och lyckades fånga upp mig själv genom att få tag i kranen. Där hängde jag, naken, förbannad och lite lätt skadad.
Där och då insåg jag att nu ger jag upp, livet är inte på min sida för tillfället och att jag får ta det lite piano för tillfället. Att den lilla tvåbenta började denna dag med att göra en kullerbytta rakt ner i hundbädden för att sedan göra en till kullebytta ut från hundbädden rakt ner i det hårda golvet.. Ja, gråtfest 2000 innan han övergick till att bli glad igen, ställa sig rakt upp, tappa balansen och falla handlöst rakt ner. Herregud, ibland blir man bra nervös.

#Det går bra nu.

Kommentera

