När luften går ur en

Efter att vi kom hem från Göteborg måste jag erkänna att luften bara gick ur mig.
Mitt höga tempo med plugget, hästen och därpå försöka vara en bra mamma gick i toklås och jag gav mig själv två dagar till att bara vara, göra det som måste göras men försöka andas lite däremellan. Tröttheten tog en ny nivå. Sen att Chribbe min kära sambo kom hem dundersjuk gjorde inte så att man vart sådär as pepp på livet heller.

Det som är bra är att det börjar bli riktigt fint väder här hemma. Vi åkte iväg till Göteborg från ett snöslask här hemma och kom hem till våren. Jag hoppas verkligen att det här vädret håller i sig så att jag kan börja beskära träden, buskarna och sätta mina små träd som skall upp här hemma. Lite trädgårdsfix! Sen är det även dags att börja planera hundgårdarna.

En till hundgård ska upp här hemma och då passar vi även på att grusa båda. Det kommer bli lite fix med det i sommar men oj vad jag längtar till valparna nu… Inte lång tid kvar tills de föds och jag har ”valpjour” som Emeli så fint kallar det. När hon ringer så kastar jag mig in i bilen och åker dit för att hjälpa till med att förlösa valpar och för första gången få se vår lilla malamute valp. ❤ Det kommer bli en spännande och intensiv tid månaderna innan jag börjar jobba igen och ja.. Då kanske det är lika bra att lyssna på kroppen när den väl säger ifrån och ta en dag eller två och bara vara.

tomten

Alta

Kommentera

