Den här snön..

Är det bara jag som är less på den här snön nu? Alltså, jag vill inte mer.
Visst det var helt fantastiskt igår när vi tog fram sparken och Chribbe dragtränade Alta,
ja helt fantastiskt men just nu efter att ha skottat bort tung blötsnö, försökt fixa i hundgården som är helt täckt i snö, och allt, precis allt börjar bara bli slask. Ja då är det inte roligt. Då är det inte fantastiskt. Inte alls. 

Våren får gärna komma nu känner jag. Torra stigar i skogen, blommor och lite mer värme.
Jag ser verkligen fram emot våren och att få pyssla lite ute i trädgården, fixa i en torr hundgård, göra rent i hagarna och dona i stallet utan allt det där blöta. Tänk när man kan ta ut hunden på en lång runda i skogen och gå i en tunn tröja, ta med lite fika och sätta sig ner mitt i skogen och bara…vara. Eller i sommar när man kan åka ner till vattnet och simträna, grilla och ta något kallt att dricka. Rida ut barbacka i ett par slitna shorts. Jag längtar. 

Idag är det en fixardag här hemma, jag har skottat, pysslat i hundgården, pluggat, städat, tagit in en jäkla massa färskfoder från frysboxen och ska snart ut till hästarna. Ikväll ska vi på konsert inne i stan och lämnar både Alta och tvåbent hos lillemans farmor.
Ska bli riktigt roligt att göra något som faktiskt inte innefattar barn eller djur haha.
En liten break från vardagen med vänner och riktigt bra musik!

Någon annan där ute som ska på kvällens konsert inne i Sthlm? 🙂

DSC_0004

6 thoughts on “Den här snön..

  1. Jo, jag kan hålla med. Vi fick ju vinter här uppe igen. Igår snöade det hela dagen, och kom lite mer snö för en liten stund sen. Nasti blir så glad av all snö och kyla, och det är ju kul. Men jag själv börjar vara ganska trött på det. Sån skev vinter, med barmark och 5 plusgrader i januari. Däremot är det väl lite tidigt för vår här än… Men längtar jag med!

    Gilla

  2. Jag avskyr snö och vill ha sommar året om. Tycker inte alls om när det är grått, trist och kallt. Nä, grönska och bra temperaturer så man slipper frysa föredrar jag. Bor dock i Skåne igen och här är det sällan snö, och när den väl kommer stannar den typ ett par dagar, men det är ändå trist med 4 årstider tycker jag, även om sommaren är längre här och vintern knappt existerar.

    Gilla

Kommentera

