Tre taggade tjejer i skogen

Igår tänkte jag passa på och åka iväg till klubben med Alta men tyvärr hann klockan bli lite för mycket och istället åkte klövjeväskan på! 4 km rundan i skogen fick det bli innan det blev mörkt och på vägen hann vi träffa på en hel hög med hjortar och när vi kom upp i skogen möttes jag av tre bilar. Här hemma brukar man oftast inte träffa på någon och om man träffar på nån stackare i skogen så är det en av grannarna. #Livet på landet 

Så jag hojtade glatt och frågade om de jagade eller tränade hund och jag möttes av tre glada tjejer som hojtade tillbaka att de tränade hund! Vilken lycka, Alta gick lite lätt bananas över att träffa på glada tjejer mitt ute i ”vår” skog och sprang fram, bjöd på pussar och studsade runt i 180! Jag pratade med dessa tjejer en stund och slogs av hur otroligt roligt det är att träffa på hundgalna tjejer som fortfarande har det där drivet i sig, träffas, åker iväg och tränar tillsammans. Det gör mig så otroligt glad över att se! 

Det är så himla lätt att hamna i ekorrhjulet, man går samma rundor, tränar samma saker (om man ens prioriterar att träna sin hund) och det är lite samma liv dag ut och dag in.
När man bryter detta mönster och bjuder på roliga äventyr, träning med kompisar och nya miljöer får man inte bara ett roligare hundägarskap utan oftast en otroligt fin kontakt med sina djur. Plus att man kanske får träffa en övertaggad Alta med en glad matte i kopplet! 😉

Nej det var himla roligt att träffa på dom där mitt ute i skogen och jag lyfter på hatten till alla drivna hundägare där ute som gör vardagen roligare för djuren och (oss själva.)
Mer hundträning till folket och som jag sa till brudarna, välkomna tillbaka!
Fan nästa gång kanske jag till&med joinar dom! 😉

dsc_0116

Kommentera

