Parningarna är gjorda!

För ett halvår sedan bestämde vi oss för att utöka vår fyrbenta familj här hemma.
Både jag och Chribbe vill utöka dragträningen och (inte ha ett spann) men iallafall två hundar att köra med. Så det var inget snack om att vi skulle ha en till Malamute från Emeli. När Emeli sedan ringde och berättade om hennes planer mellan Arrak & Fröja såg jag direkt på min kära sambo att det spelar ingen roll vad jag säger för en valp kommer hamna hos oss och tydligen skall även denna draghund stå på min kära sambo. ”Draghundarna står på mig så får alla andra konstiga raser stå på dig.” 
Done Deal mannen i mitt liv, kör på med dina polarhundar du! 😉

Som vi har väntat och nu äntligen är hundarna parade!
Telltale Litter –  En parning på våra två favoriter hos Malamutepacklife.
Ja, vi håller på att spricka av spänning och hoppas innerligt att allt går vägen! ❤

16649473_10155015376277622_6096682647289516335_n

Efter att Amy dog 2012 har jag verkligen saknat det här med en vallhund i mitt liv,
drömmen har alltid, alltid vart att när ”livet känns rätt” så ska jag få hem en
Australian shepherd. Gissa vem som tog saken i sina händer och ringde mig?
Jo, min älskade Emeli, typ lite såhär…

Emeli – Amanda ska ta valpar!
Jag – Vad roligt!
Emeli – Men du ska väl ha en, det är ju din dröm!
Jag – Ja men typ om 5 år…
Emeli – Men sluta nu, ta en bara och låt mina malamuter ha lite lugn och ro.
Jag – .. Va?
Emeli – Ja men du ska ju alltid göra så jäkla mycket, hänga på klubben å sådant där,
då får du din vallhund och så kan du gå bananas med den och låta draghundarna
vara draghund med Chribbe! Det blir ju perfekt!

Ju mer jag tänkte på det desto mer rätt kändes det, en hund som kan följa med på alla ridturer, till klubben, kanske någon tävling eller två men som också kan vara med i spannet när man är ute och kör. En hund som fungerar till allt och (viktigast av allt) orkar med alla mina påhitt och äventyr var och varannan dag.

Sagt och gjort så väntade vi på ännu en parning fast från kennel Yumigos!
Även denna är nu gjord. 🙂 ❤

16681644_10155009204758267_7460935562890474789_n

Jag tror inte ni förstår hur taggade och laddade vi är här hemma inför en sommar med valpar, bebis, hästar och förhoppningsvis lite sol! Nu väntar vi bara här hemma, håller tummarna att allt går vägen och planerar lite smått inför tiden med två valpar i hemmet.

Det enda som är fruktansvärt jobbigt och tungt att inte bara acceptera utan att landa i är att Brooklyn inte fick chansen att vara delaktig. Inte fick chansen att fostra och vara med. Hon var underbar med unghundar och det går inte en dag som jag inte önskar att hon bara fick vara med oss.. Som förut..

Saknar dig lilla grisen.. Varje jäkla dag. ❤ 

5 thoughts on “Parningarna är gjorda!

  1. Åh, först blir man lite avis för att ni ska ha valp efter Arrak och Fröja (nåt jag drömmer om jag också) och sen så läser man att ni ska ha en till valp! Fuuuusk! xD ❤

    Liked by 1 person

Kommentera

