Tisdag

Jag har äntligen tagit tag i mig själv och tagit ut alla Brooklyns saker till garaget.
Alla koppel, selar, täcken. Allt. Vissa saker måste jag tvätta, lägga ner i lådor
i väntan på ena valpen i sommar, andra saker ska jag ge bort och vissa skall sparas ner och behållas som minne. Men dit har jag inte riktigt kommit ännu.
Istället ligger allt i en hög i garaget, på golvet och i tunnan bland alla kedjor.

Sambon kom även hem med urnan. Det tog flera dagar innan jag ens orkade flytta
på den från soffbordet till hyllan. Dagarna fram tills dess sprang jag bara förbi
urnan med huvudet vänt åt andra hållet. Jag orkar bara inte se den.

Jobbigt det där med sorg. Den äter upp en inifrån och tar all ens energi. 
Att stänga av kanske inte är hälsosamt men ett ont måste för tillfället. 

Det som ger mig glädje nu är Alta, hon är på benen igen och vi tränar och tränar.
I skogen och drar, nya tricks här hemma, jobbar vidare med stadgan
och drar kedjor på grusvägarna. Hon är med hos vänner och hänger i stallet.
Leker med sina hundkompisar och varje kväll somnar hon nöjt i sin bädd.
Det känns bra att hon mår bra, dagarna blir lite lättare med en glad Alta runt sig.

dsc_2767

Alta & Brooklyn leker på tomten. ❤ Vi saknar dig Brooklyn 

 

2 thoughts on “Tisdag

Kommentera

