Lets do this Friday!

dsc_3311

Fredag idag gott folk! och bäst av allt det är sol ute! 🙂
Idag blir en halvstressig fredag som består av lite klövjeväska i skogen för Alta,
lunchfodring av hästarna, en ridtur i skogen och sen är det bara att hoppa in i bilen och tuta iväg mot Emeli och passa hela Malamutepacklife gänget fram till imorgon kväll.

Ska faktiskt bli jätte roligt att komma iväg med en polare, träna hennes hundar
och bara vara där ute i skogen. En liten minisemester med fyrbenta! Via plugget har
jag även en uppgift där jag ska sätta ihop en film på hundar och hur de ”pratar” så
jag passar självklart på när jag vi ska passa 11 hundar att filma, filma, filma!
Bättre tillfälle får man ju leta efter.

När jag insåg att både jag och Erica skulle åka iväg till Emeli vart det ett litet problem här hemma… Hästen! Vem ska ta hand om hästen?! Så jag kom hem, lite sådär skruvandes
och frågade sambon med stora ögon…”Kan du ta hand om Nisse…? Bara mocka å så…
Hans min.. Hans stora planer om en heeel helg med tvspel och mys på soffan vart plötsligt mocka bajs och fixa hö… Till hästen som han försökt att inte vara delaktig i.. Tack och Lov sa han Ja med motkravet att hästen ska stå i hagen när han fixar och inte i boxen. Enkelt sa jag då och bad han att mocka på dagen, när lilla Nisse går ute i hagen och betar.

Så nu kör vi och drar av denna fredag så att helgen är här.
Hoppas ni alla där ute får njuta av denna Fredag och att ni får en riktigt bra helg!
Håll utkik på instagram under helgen så kommer det bjudas på massa härliga bilder från vår lilla minisemester hos Emeli. 🙂 ❤

2 thoughts on “Lets do this Friday!

  1. ja varit lite lite ute i dag men naturligt om man lsarvade lite i år kväll och hade lite sovmorgon med älsklingen i dag! bättre lycka i morgon 🙂 Hoppas du får en fin helg

    Gilla

Kommentera

