En helg med nära

I lördags tog vi bilen och åkte till Kallhäll mot fina vänner där man bara kan vara.
Tyst, glad eller ledsen i kläder som inte borde lämna hemmet. Sådana vänner
som man oavsett dag eller tillstånd alltid kan umgås med. ❤

Sambon med barn och hund sprang upp till dessa vänner och jag knatade vidare.
Ner mot området där grabbarna har deras bilar och möttes av mitt ex och Brooklyns underbara syster. Tårarna var nära men när hon visade upp hela hennes lycka över att få träffa sin gamla matte så fick tårarna stanna inne och jag kramades och fick ungefär en miljard pussar av denna underbara hund. Hon fick en hel påse fylld med godsaker, allt från ben, träningsgodis till leksaker. Underbara fina ”B” tänk att vi tvåbenta trotts allt lyckats hålla kontakten så att jag mellan varven får träffa dig.<3 Det gör mig otroligt glad då denna hund faktiskt var min i flera år innan det tog slut mellan mig och mitt ex.

dsc_3003

På söndagen var det dags att åka till Malamutepacklife och fira Emeli som fyllde hela 30 år! Smörgåstårta, godis och en vanlig tårta väntade på oss när vi kom och vi hade skramlat ihop till en present som hon verkligen har önskat sig länge. Med texten ”Hoppas du blir fin när dina ögonbryn får lida pin” Skrek hon högt av glädje då hon snabbt insåg att hon skulle få sig ett par 3D ögonbryn! 🙂 En liten promenad i skogen hanns även med och fina bilder togs av Amanda (Yumingosaussies) på hennes fantastiska hundar innan vi åkte hem igen.

skarmklipp

Även om helgen har känts motig, sorglig och rätt jobbig mellan varven har den kantats av fina vänner och kärlek. Så Tack alla involverade för denna helg och för alla fina ord som jag fått över telefon, sms och sociala medier. ❤ Ni alla är underbara i vår sorg.

 

2 thoughts on “En helg med nära

Kommentera

