Sov så gott älskade Brooklyn

I söndags ringde veterinären och vi pratade om dig och hur du mår. 
Jag berättade att du gradvis blir sämre, deprimerad och även börjar visa upp beteende förändringar. Att vi måste göra något nu innan det går helt åt helvete. 
Veterinären sa att hon står bakom en avlivning nu. Att vi inte kan göra mer. 
Hon frågade om jag övervägt tanken och jag svarade.. Varje dag funderar jag på det.

Beslutet var taget för längesen, Du var klar för längesen. Det var bara jag som inte ville, inte ville acceptera och släppa taget om dig. Min älskade underbara Brooklyn, hur släpper man taget om något som man älskar så otroligt mycket? Hur säger man hejdå?

Jag ville att du skulle få somna i stilla ro. Att det inte skulle behöva bli dramatiskt och att du inte skulle hinna bli sämre än vad du redan var. Dagarna innan lämnade inte Alta din sida. Hon sov till&med med oss i sovrummet trots att hon tycker det är för varmt i  det rummet… Katten tog alla sina chanser att mysa med dig fast han veckorna innan höll ett fint avstånd efter gången du vart dålig och betedde dig konstigt. Även dom visste. 

Så kom dagen. Vi tog en lång och härlig promenad tillsammans, du och jag.
Du fick springa lös mellan åkrarna och vi lekte i skogen. Väl hemma fick du ett stort märgben som husse plockat ut i butiken och du var glad och framåt när veterinären kom.
Du hade en bra dag. En frisk dag. Framför brasan i din favorit bädd somnade du in,
med mig vid din sida. Du kämpade inte utan tog två djupa andetag sen var det över.
Du hade lämnat min sida och våra hjärtan gick i tusen bitar. Jag tror aldrig jag har sprungit så fort till stallet som idag, ramlade och kröp på betonggolvet med tårarna rinnandes.
Jag ville bara ge upp, följa med dig till andra sidan. För hur ska jag överleva?

Jag tänker på hur mycket vi har gjort tillsammans, hur roligt vi har haft det och hur bra liv du faktiskt har haft. Du är älskad av så otroligt många och jag tror inte någon hund haft den påverkan på människor som du haft under åren. Mitt lilla pricköga jag ångrar inte en sekund med dig. Från den dagen när Towe kom med dig till min lilla lägenhet utanför Sthlm, 20 år med en dröm om att få bli just din matte till idag 7 år senare på landet.
Vi har haft ett fantastiskt liv tillsammans och jag kommer aldrig någonsin glömma dig, inte en sekund av våran tid. Du var den perfekta hunden för mig. 

Det är tomt nu. Och det gör ont. Det gör så fruktansvärt jävla ont.
Men jag vet att du är på andra sidan regnbågsbron med vår älskade Amy nu.
Lyckliga på andra sidan. Jag vet att vi kommer träffas igen men fram tills dess får jag ta en dag i taget tills jag har lärt mig att ha en vardag utan dig. Utan dina snarkningar vid mina ben, utan dina lekinviter med Alta utan all den glädje och kärlek som du varje dag bjöd på.
Vi alla måste lära oss att leva utan dig och det är även väldigt svårt att acceptera…

Men till dig mitt älskade pricköga… Tack för allt, alla år, all kärlek, ja allt. 
Jag saknar dig redan och jag älskar dig över allt annat. Sov gott älskade Brooklyn
och pussa på Amy från mig. ❤ Du är redan så otroligt saknad

DSC_0756

10 thoughts on “Sov så gott älskade Brooklyn

  1. Oh nej så trist lider med dig. Det gör så ont när man får ta bort dem kära liven och att vi får ta dem besluten, så jobbigt. Styrkekramar från mig.

    Gilla

  2. Jag beklagar så oerhört mycket, Sara. Hjärtat går i bitar när jag läser för jag vet så väl hur det känns att behöva släppa taget när man inte vill det. När man inte är redo att ta farväl. Särskilt om någon som betytt så mycket, som haft en så stor och varm personlighet som Brookies. Att beslutet var riktigt för henne det vet du säkert inom dig, men det gör sällan sorgen och saknaden lättare att bära.. Ta hand om varandra därhemma ❤️ Stor styrkekram

    Gilla

  3. Tårarna bara rinner när jag läser det här gumman! Mitt hjärta gick också lite i bitar, kan så väl tänka mig in i situationen att säga farväl till en livskamrat. Jag finns här ❤

    Gilla

Kommentera

