En fixardag på landet

En av de värsta sakerna med att ha häst (iallafall enligt mig själv) är när höleveransen kommer.. I min värld är detta verkligen magont. Det kommer flera ton hö och man bär och bär.. och bär. Jag tillhör skaran som är liten till kroppen och rätt svag vilket gör att man är den som bär för livet men lyckas inte med hälften av alla andra.. Och man vill ju inte vara sämst så ja.. Höleverans = ångest. I lördags var det dags och bonden kom med en jäkla massa hö. Stallägarna lyckades dock komma på något nytt och två timmar senare var allt hö uppe på loftet, med en palldragare lyckades vi hålla våra ryggar i samma skick som innan och det här med hö leverans vart plötsligt inte alls så jobbigt.

Dagen rullade på och Brooklyn fick en halv mil i skogen, Alta fick en kortrunda med däcket och jag rensade ut hela hundgården och fixade i timmar. Mot kvällen mötte vi upp våra grannar och tände på en liten brasa med allt från halm till gammalt ris. Fixar lördag! 

Jag älskar dagar som dessa, när man är produktiv, ser resultat och där alla fått deras dos.
Idag är vi dock inte lika produktiva, hundarna har vilodag och hästen reds igår.
Snart åker netflix på och jag med den lilla tvåbenta kryper ner i soffan.

Lyxen som mammaledig, att måndagar inte behöver vara så ”hemska.” 😉

Kommentera

