En natt med hela familjen

Äntligen fredag alla läsare och detta betyder att min sambo snart har helg och kan hjälpa mig med lilleman. För nu är det såhär, han går igenom någon slags fas.
Med fas menar jag att han är rätt jobbig för tillfället. (Läs: Barnet inte sambon)

Hur som, Vi går igenom en ”fas” sedan några dagar tillbaka. 
Låt mig förklara hur denna fas förstörde hela min natt häromkvällen.

Lilleman: Nej jag vill inte sova i vaggan. *Skriker högt
Jag: Nu jävlar ska du bli trött! *Leker med han i babygymmet till halv 1 på natten.
Lilleman: Nej jag är fortfarande inte trött. *Skriker högt
Jag: Nu sover du!  (tar upp liten i sängen) Sov bara.
Alla Djur: ÅÅh mamma är i sängen då ska vi också ligga där!
Lilleman: Jag är tyst så länge jag får vara i sängen.
Alta: Jag ska ligga tvärsöver sängen, över mamma, över ALLA!
Brooklyn: Lyft på täcket annars skallar jag dig! Jag ska ligga UNDER täcket.
Katten: HEEEY! Är ni här, jag med! Ska vi mysa, pussas, leka?!

Här någonstans känner jag hur jag inte bara försöker putta bort alla djur från den lilla tvåbenta med mitt liv som insats utan hur jag även sakta men säkert knuffas ner från sängen av alla djur. Katten vandrade fram och tillbaka över oss alla, jamandes, skrikandes för att sedan springa fram till mitt ansikte för att göra ett djupdyk med huvudet före
– En så kallad misse-rullning där han kastar sig hejdlöst med huvudet före för att landa på rygg, spinnandes med ögon stora som tefat med blicken ”Klia mig på magen människa!

Tillslut satte jag mig upp i sängen för att inse att ingen och då menar jag ingen av djuren
ligger på sambons sida. Dom jäklarna vet att de inte får vara på hans sida så inte
ens en liten tass låg mot honom utan istället låg de och trängdes på min sida på 90 cm…

Sambon? Han sträckte på sig så skönt och pratade lite i sömnen.. 

Någonstans vid 04-05 tiden slumrade jag till.. För att vakna två timmar senare av
att den lilla tvåbenta var hungrig… Om sanningen ska fram så drömde jag något om
att hästen klampade in också sådär rakt in i sovrummet hängandes över sängen,
men tur i oturen var det bara en dröm! Jag vart nästan lite kallsvettig innan jag insåg
att det inte var verkligheten, att han snällt stod i sin box ute i stallet. 

Jag är trött nu. Jag hatar denna fas som den lilla går igenom och oavsett hur mycket jag älskar hela min lilla, konstiga familj på två och fyra ben så säger jag stopp nu!
Helgen du är välkommen & jag säger stopp till Hela familjen i sängen.

Kommentera

