Söndag

alta2

Häromdagen väntade detta paket på oss, ett paket från Djurpaketet.se och ingen vart gladare än djuren som (på gott och ont) lärt sig att de flesta paket som kommer hem
är till dom. Det vart lite röj här hemma minst sagt men i vanlig ordning får de vänta
tills vi ska träna innan de får både leksaker och godis från denna box! 🙂

I går vaknade jag tidigt och tog ut Alta på nästan en mil i skogen, midjebälte och
dragsele på Alta så traskade vi på ute i skogen. Hon är riktigt duktig när selet åker på
och går spikrakt framåt, lyssnar på alla höger, vänster och stanna kommandon.
Det här är ett otroligt enkelt sett att träna sin hund och repetera vidare på
kommandona och jag älskar mornar som dessa, hon och jag i skogen.

dsc_2722

8 thoughts on “Söndag

  1. Aah! Jag har spanat in hurttas dragbälte och är helt nybörjare på det här med drag. Hur har du lärt in höger och vänster? Jag planerar att jogga med min hund, får se om det blir något mer än det i framtiden 🙂

    Gilla

  2. Ååh hoppas du kommer igång och tycker det är roligt! 😍🙌🏻

    Jag går mycket i skogen på små stigar och säger höger eller vänster vid varje sväng eller kors, belönar med rösten när de gör rätt och om de går åt ”fel håll” så stannar jag och väntar tills de tar rätt väg å belönar. 😁 alla hundar är olika men den här metoden har fungerat kanon för alla hundar jag haft. 🙏🏼

    Kolla gärna på Baggen.se där har de massor med utrustning som är bra inom dragträning, jogging m.m. 😍 Lycka till! 🙌🏻💙

    Gilla

  3. Tror absolut jag och vovven kommer tycka det är kul 🙂

    Det är lite så jag börjat träna lite med min vovve på vanliga promenader. Ofta vet han var vi ska svänga och då slänger jag in ett ”vänster” eller ”höger” och säger bra. Antar att det är simplast så att lära in, än har han dock inte förstått men med lite mer övning så går de säkert.

    Jag tror jag kommer att köpa Hurttas dragbälte o Zero DC Faster selen till min vovve men är fortfarande ute efter en expanderlina. Hur lång rekommenderar du att den ska vara för jogging? Kan absolut tänka mig en lina från Baggen, tycker Baggen verkar vara superbra.

    Gilla

  4. De gånger jag vart ute och sprungit med våra hundar så har jag tagit olika linor beroende på hur långt fram/ nära jag vill ha hundarna och vart vi springer. (Mellan åkrarna kan de ha den längsta i snårig skog vill jag ha lite kortare.) Men jag är ingen dragexpert så in och kika på lite sidor och se vad de har för olika längder på deras linor! 😁😁

    Gilla

Kommentera

