En fullspäckad djurdag!

 

2

Aston ❤

Idag gick vi upp tidigt, slängde ner lite för mycket kaffe i en termos och åkte iväg till klubben! Denna gång fick Alta stanna hemma och jag fick träna med inte bara
underbara Loke utan även lilla Aston!

loke1

Belöna med Leksak!

Två helt fantastiska grabbar med helt olika sätt att tränas på vilket var super roligt!
Loke är otroligt mjuk och studsar runt på planen i 180, redo för nästa kommando och lilla Aston är snabb i skallen och otålig som få! Loke fick man vara lite lugn och saklig med medans Aston behövde snabba kommandon och variation för att hålla humöret uppe.

erica1

Erica med Aston 

loke2

Jag med Loke 

Det var så roligt att få en stund på klubben och få träna lite brukshundar och ett stort tack till tjejerna för att de litar på mig så mycket så att jag får träna deras hundar lite då och då! Det var så roligt och stunden på klubben bara flög förbi.

3

När jag kom hem fick Alta följa med till stallet så tränade vi vidare på lite impulskontroll, passivitet och några freestyle trick som jag försöker få ihop! Alta var så duktig och även hästen fick sig ett pass med klickern då jag nu snöat in mig på att shejpa honom.
Dagens träning var att han skulle lyfta på den hoven som jag pekade på med ett spö och trotts att det bara är tredje gången sedan jag klickat in honom så är han GRYM!
Så roligt att hålla på med shejping (oavsett djur) så detta rekommenderar jag starkt till alla stalltjejer som kanske tycker det är lite för kallt vissa dagar att rida ut.

En fullspäckad djurdag har det varit och nu är det dags att tända brasan och ta det lugnt.
Ha en riktigt fin kväll alla läsare där ute och tack tjejer för idag!  ❤

Kommentera

