Sandra tittar in med ett Gästbloggsinlägg

15995639_10154531178507639_857137813_n

Hallå där alla läsare! Jag är ny gästbloggare här hos Sara. Sandra heter jag och håller till på Xifon.blogg.se i vanliga fall, som nu dessutom är under uppstart. Det känns både lite pirrigt men också väldigt kul att få äran att gästblogga här. Tack Sara!

Sara är en sån där person som jag känner igen mig mycket i, både som person och livssituation. Även fast vi inte har träffats eller ens pratat så mycket så känner jag att du Sara är en sån där fin vän, fortsätt att vara den du är! Du är grymt bra!

Precis som Sara har även jag två hundar, två små dvärgpinscherkillar som jag älskar av hela mitt hjärta. Riktigt roliga hundar att jobba med trots att jag innerst inne inte är en småhundsmänniska. Jag ville ha schäfer, rottweiler, dobermann eller amstaff  att köra bruks, lydnad, räddning, personsök och hela den baletten med. Men, ibland blir det inte som man tänkt sig.

16111854_10154531141067639_1355097058_n

Den äldre av dom halkade in som på ett bananskal. Vi skulle inte ha hund eftersom vi bodde i lägenhet då. Det slutade med att vi tog hem den där vanvårdade omplaceringen och här har han stannat sen dess. Den yngre var aningens mer planerad. Han köptes
som träning och tävlingshund till mig. Den äldre hade nöjt sig men jag ville utvecklas mer. Tanken med den yngre var då att träna och tävla lydnad som min grundtanke var från början. Och träning blev det, till en början! Riktigt duktig liten valp men han hade inte riktigt glimten i ögat för just lydnad, han ville annat så jag strök mina planer och det fick bli en hobbyhund. Som sagt, det blir inte alltid som man tänkt sig.

15995360_10154531178467639_1867216643_n

Vi höll på med utställning också och där fastnade vi. Jag vet att han inte är tipptopp fin och många tänker väl att jag är knäpp som spenderar pengar på utställning efter utställning utan vidare resultat. Men vi tycker det är kul! Jag blir bara så lycklig när jag ser hur stolt han blir över att visa upp sig. Och jag tycker faktiskt inte att det är helt åt skogarna dåliga resultat han får. Vi gör det för vi tycker det är roligt, allt annat är en bonus!
Sen jag började fundera på vad jag vill med hund tills nu kan man säga att mycket har förändrats. Jag känner mig riktigt stolt över hur långt jag personligen har kommit med mina hundar och vad vi faktiskt har presterat under den krokiga väg vi har gått.
Drömmen om en större hund att tävla lydnad med, den kommer finnas kvar som ett långtidsmål. Men just nu finns andra, lite mer relevanta drömmar att drömma om.
En dröm som blir sann redan nu i februari! ❤ Hälsningar Sandra

16111771_10154531178417639_909508917_n

Stort tack till Sandra som delade med sig med ett gästblogginlägg,
hennes blogg hittar ni HÄR! ❤

Känner även Du att du har en text att dela med dig av som du vill ska synas över Passout?
Kontakta oss så har ditt inlägg möjlighet att synas här över bloggen. 

Kommentera

