Vad äter era hundar?

Något jag är otroligt intresserad av är näringslära, hela foderträsket som är
och mycket är pga. allergierna som vår Amstaff har. Tidigare Bordercollie
hade stressmage så jag har vart tvungen under åren att lära mig mer om foder
och testa mig fram kring vad som fungerar. Våra hundar äter färskfoder från
Priima Hundfoder och har gjort det i snart två år och jag är såld.
Hundarna med vill jag lova! Bajsar nästan ingenting, fina i päls och hull,
Brooklyns allergier är som bortblåsta, tänderna ser bra ut och andedräkten
skvallrar om bra foder.

Brooklyn blir genuint förbannad när maten är slut i skålen och tjongar iväg den åt
alla håll och kanter! Katten lurar bakom Altas bakben och försöker sno maten
när det är middagstid och jag kan inte annat än att skratta åt hur zoot här hemma
beter sig kring detta färskfoder. På onsdag kommer nästa leverans med färskfoder,
200 kg hemkört till dörren och då är det bara att fylla upp både frysboxen
och vår egna frys haha.
Men det är det värt! 🙂

Vad äter era hundar där hemma och vad tycker ni om fodrets resultat? 

DSC_0461

5 thoughts on “Vad äter era hundar?

  1. Här hemma är det torrfoder som gäller, i brist på bättre ekonomi. Skulle gärna barfa, men det får bli i framtiden.
    Vi har ganska nyss bytt från Mästers hundfoder till Standardt, och hon blev mycket bättre i magen av det. Ja, tar upp mer för bajset blir bättre på alla sätt och vis!
    På sitt foder får hon även gurkmeja och laxolja för att piffa upp lite. Ibland blir det nån köttboll av Mush, ibland nåt annat blötfoder, ägg ibland… Ja, sådär lite lyx ibland. Även hunden ska ju få lyx! 😀

    Liked by 1 person

  2. Foder är superintressant! Jag har ingen vovve idag, men planen är att han ska (enligt uppfödarens rekommendation) äta RC Great Dane upp till ca 9 månader. Sen ska jag ge färskfoder och också testa priima först. Det känns lite blä att ge RC första tiden, men jag har lovat uppfödaren och det är min första Grand Danois dessutom och det är superviktigt att allt går rätt. Jag hoppas dock att han kommer rata torrfodret så pass ofta att jag typ inte har något annat val än att köra på färskfoder. Men tiden får utvisa vad som funkar för honom. Det kanske blir en torris älskare? Huvudsaken är frisk hund och alla andra fördelar man får med färskfoder/barf känns ju bara helt fantastiskt. Det ska bli riktigt roligt att se hur det hela kommer gå.

    Liked by 1 person

  3. Har en Engelsk Stafford bullterrier och han äter medicinskt foder Prescription Diet Canine i/d Gastrointestinal Health han mår bra av det jätte skönt sedan har vi en Eurasier tik som har lätt att lägga på sig så vi har valt Four Friends Hund Weight Control som fungerar perfekt för henne. Intressant blogg du har 😉

    Gilla

Kommentera

