När man vill ha mer

Hej Lördag-Natt när jag egentligen borde sova. Så vad gör jag när hundarna sover,
barnet sover och sambon ligger tvärdäckad han med? Jo jag sitter här,
skriver krönikor tills fingertopparna blöder, pluggar, svarar på mail
och känner trots detta någonstans att jag borde hinna med MER.

För ett tag sedan frågade sambon mig, sådär rakt från hjärtat.. 
”Vad vill Du göra. Vad känner du att Du verkligen vill göra?”
Svaret…. ”Jag vill… vinna en miljon, starta ett hundcenter, rehabilitera hundar,
bygga ett nytt hus, inreda huset, köpa en ny bil, jobba ideellt, köra hundar,
vara i stallet, dricka sangria, jobba på kontor, tatuera ögonbrynen,
färga håret rött, dansa på ett bord. Ja, fan vet jag.. Allt.” 

Hans min. Tystnaden. Sucken.

Och när jag sedan klämmer fram att jag har ju hunnit med ALLT på min 5 årsplans lista
på 3 år och nu vet jag inte vad jag ska ha för plan för de två åren som är kvar så kollade
han på mig, lite upprört för att utbrista ” Ja men det är så SÅKLART att du har!
Ska Alltid Stressa dig igenom hela ditt liv, Fan njut, softa, chilla, bara va lite som
normala människor!” Normala människor..? Bara vara..? Chilla lite?
Men nej. Det går ju inte.

 

Mitt stora problem är att jag aldrig är nöjd och jag måste alltid känna att
jag går framåt. Inte alltid så hälsosamt och alla gånger ger det inte heller fina
resultat men jag försöker alltid göra det jag brinner för. Leva. Fullt ut.

Jag tror många där ute stampar, är missnöjda och vill ha mer.
Försök. Ta ett steg framåt och se vart det leder. Vad är det värsta som kan hända?
Vänd på det och fråga dig självVad är det bästa som kan hända?
I allt detta, försök hitta en balans. ❤

Och med detta nattinlägg återgår jag till krönikorna, slänger in lite mer ved i brasan och försöker vara nöjd med att det inte behöver vara så mycket mer, iallafall inte för ikväll. 

IMG_6045

Kommentera

