God Jul till er alla!

Klockan 8a imorse smög jag ut, Alta la sig i hundgården och jag gick ut i stallet.
Där möttes jag av massor med fina stallvänner, kaffe, skumtomtar, gröt och julklappar.
Halmbalar att sitta på och hästarna som tuggade på deras hö. En perfekt julmorgon. 

Ännu en jul är här och med alla ens traditioner som man så fint håller i.
Julmorgon i stallet är något som vart senaste 3 åren, en ridtur i snön brukar
hinnas med de åren som snön ligger på backen.. (alltså inte iår) och denna
julafton har jag och Chribbe vart förlovade i två år. Två år sedan jag öppnade
ett paket, fylld med rosor och en ask med två grymt fina ringar!
Ja kanske lite väl ”gulli-gull” men jävlar vad glad jag blev!  🙂 ❤

Första julen med en liten tvåbent och första julen när vi delar upp oss lite halft.
Snart åker sambon iväg med lilleman och jag går ut till stallet, pysslar och donar.
Ut med hundarna, hämta ny halm och strö ut i hundgården. Krama om Brooklyn
ungefär en miljard gånger och sedan åker jag iväg och möter upp Chribbe
och lillatvåbenta och njuter på soffan framför granen hos Familjen.

dsc_2113

God Jul från oss här hemma! Hoppas ni får en helt fantastisk jul och glöm inte bort
att stanna upp i Julstressen, andas och krama om era nära och kära! ❤

Kommentera

