Nya selar är påväg

Jag älskar Baggens produkter och vi har i princip bara produkter från denna firma
när det kommer till dragträningen. Att stötta de mindre bolagen inom hund,
Svenska företagare är något jag alltid, alltid försöker göra. De har minst lika bra produkter
som de större, världsledande bolagen. Hur som, vi har vart på jakt efter WP selar här hemma för förutom dragträningen så tränas det DW här hemma.

DW träning är när hundarna drar på kedjor, däck och annat tungt men tryckpunkter skiljer sig
från ”vanlig” dragträning då under DW träning så släpar vikterna i backen
vilket gör att
man bör ha selar som gör så att tryckpunkterna hamnar rätt då det
annars kan slita
på hunden och i vissa fall ge större skador. Info om WP/DW träning hittar ni HÄR.

Jag måste erkänna att vi här hemma har kört utan WP sele och istället gjort om våra
gamla dragselar till WP selar. Dagen kom när jag inte vågade öka på vikterna utan
att ha ordentliga selar till tjejerna så jag började leta med ljus och lykta efter någon
som syr dessa selar utan att ta multum för deras produkter. Efter ett tag vart jag tipsad om Cattis Hundkläder och kontaktade denna tjej. Vilken klippa inte bara var hon snabb med respons, typ av selar utan vi fick också reflexer fastsydda direkt på selarna vilket jag tycker är otroligt skönt! Nu ligger dessa två selar i ett paket hos posten, snart hemma hos oss och det ska bli så roligt att testa dessa två selar till tjejerna och kunna lägga på lite mer vikter i vår DW träning!

Stort tack Cattis Hundkläder för dessa selar, otroligt bra bemötande och snabb tillverkning!  

15622545_1807253466179480_2725833157459014175_n

Kommentera

