Julpynta hela huset med otaggade tjejer

Vissa dagar är det inte så roligt att vara mammaledig och speciellt inte de dagarna när absolut inget går ens väg. Där har jag en otroligt dålig vana med att jag totalt ger upp när jag känner att livet går emot mig. Jag drar täcket över huvudet med lilleman och checkar ut för dagen. Tur i oturen har jag Emeli som vägrar låta mig göra precis det här.. Checka ut.

En sådan dag hade jag i förra veckan. Jag checkade ut. Och vännen ringde och ringde och ringde.. Tillslut svarade jag..

Jag – Jag sover!
E – Klockan är elva.
Jag – Jag sover!
E- Jaha.. Det är en sådan dag..
Jag – Jag vill inte vara mamma ledig längre. Jag vill jobba
E – Gå upp nu.
Jag – Nej.
E – Jag lägger in mitt VETO, UPP NU! UPP!
Jag – Men… Vafan..
E – UPP! Julpynta huset nu!

Och precis det gjorde jag. Åkte till Rusta, handlade på mig lite för mycket saker och pyntade hela huset med julstjärnor, en gran, en liten krans och där någonstans kändes livet plötsligt så mycket roligare. I min extas åkte även kameran fram, nu ska vi ta julbilder på hundarna vid granen.. Det gott folk gick sådär..
Tjejerna var på ungefär samma humör som jag var på när vännen ringde…

dsc_2113dsc_2114dsc_2122dsc_2130

Inte så taggade tjejer men jag kunde inte låta bli att skratta åt dom och ena bilden skickades iväg med taggen #HejHejSony och se på fan, den valdes ut och en
pratbubbla lades till av instagrammaren @HejHejVardag . Bilden har ni nedan. 🙂

skarmklipp

Plötsligt händer det och även en av de sämsta dagarna kan bli en bra dag.
Sålänge man tar sig upp ur sängen och gör det bästa man kan av dagen. ❤

Kommentera

