Omloppet av tre dygn.

På omloppet av några få dagar hände typ allt…
Hundmässan, Hovslagaren kom ut och slog på en tappsko, träning av ens egna hundar, Liten tvåbent går igenom en förkylning, vi här hemma blev gudföräldrar  ❤
och Trixie, en av våra älskade hästar i stallet somnade in. Omloppet av tre dygn.

När livets alla känslor kommer på samma gång vet man knappt hur man ska känna,
eller reagera. Ska jag vara glad? Ska jag vara ledsen? Eller omfamnar man bara
känslostormen och tar det för vad det är? Livets gång i olika former.

Så.. Jag är otroligt lycklig, stolt och glad över att jag har fått äran att bli gudmor
och att min kära sambo fick bli gudfar! Och vi längtar verkligen tills vi får
träffa den lilla tvåbenta, krama om våra älskade vänner och få äran att få följa
denna lilla grabb under åren framöver. Jag ska lära han allt jag kan och när tiden
är rätt (och föräldrarna säger ja) så kommer jag köpa hem en fyrbent till denna kille,
få in han i den fyrfotade världen och ge han och den fyrbenta utrustning och kunskap
upp till tänderna. En hund komma skall köpas från gudis helt enkelt! 🙂 ❤

Sen till den tråkiga nyheten.. Älskade häst, fina, fina Trixie.
Jag lider med din matte som har haft dig i över 20 år, pysslat om dig varje dag.
Att komma in i stallet och mötas av en tom box, där du annars stod med din mjuka mule.. och nu.. tomt.. Den känslan är fruktansvärd. Att du inte går i hagen när jag kikar ut,
att du inte är där när jag kommer med hundarna och klappar på dig i hagen..
Tomt. Otroligt tomt är det nu. Så alla mina tankar går till din matte, till de andra i stallet och till dig, du som antagligen betar i en hage långt, långt bort nu.

Fina underbara Trixie, du är redan otroligt saknad. ❤

15311632_10154121934947423_215340565_o

Kommentera

