Lördags övernattningen

Oftast när jag åker till Emeli så åker man dit, gör det som skall göras och åker hem.
Ibland får tjejerna följa med och då blir det rätt naturligt att man har lite fokus på sina egna hundar. Under sommaren så vart det ett helt annat dilemma, ja jag hade så fruktansvärt ont så då var fokus att endast kunna stå upp på benen. Så i lördags åkte jag dit, utan egna hundar, utan den där smärtan som jag hade under sommaren och jag hade inte bråttom. Det var dags för att pyssla om hundarna hos Emeli och sedan skulle jag sova över så då vart det verkligen flera timmar som man bara kunde vara.

Vilken lycka! För en gångs skull kunde jag med öppna armar ta emot hundarna som glatt hoppade upp på soffan, kramkalas till tusen med viftande svansar! Att kunna kasta sig ner i ett hav med fyrbenta, busa, klappa och mysa utan något annat som distraherar är livet. Ja, jag var fan i himmelriket och där någonstans kollade jag upp och Emeli stod
och bara glodde på oss med stora ögon för att börja skratta rakt ut! Där låg jag med Malte,
Fröja och Jinxa i en stor hög på soffan i ren extas med attityden skit i alla regler,
strunta i allt – Nu ska vi kramas till tusen! Och precis det gjorde vi! 🙂

15350684_10154117505532423_1697479611004276119_n

Det är rätt ironiskt att jag under kvällen fick känslan av att jag var i ett hem med..
Ja kanske 3 hundar när det faktiskt är 11 som bor under detta tak! Så harmoniskt,
lugnt och tyst. Alla hundarna låg nöjda och tuggade på sina ben, någon annan låg vid
ens fötter och katterna sa hej ute på trappen. En otrolig harmonisk flock vilket Emeli
ska ha all cred för! Att ha så många hundar under samma tak och den tryggheten,
lugnet som faller över hela hemmet, ja där kan man verkligen prata flockledare.

När det var dags att sova vart jag nästan lite irriterad över just denna tystnad som föll över hemmet, att höra en nål falla är något man kan göra hemma hos henne och helt ärligt.. Här hemma låter det konstant på nätterna.. Sambon hackar tänder, snackar i sömnen, katten går sina ärevarv i huset å jamar, hoppar upp i sängen å snackar vidare, vår lilla son är precis som sin far redan nu och ligger i vaggan, snackandes, stonkandes, gnyr och snarkar. På det här hör man från undervåningen hur Alta bäddar runt i sin bädd, kommer upp en stund och kollar till oss för att sedan gå ner igen.. Brooklyn? Ja hon ligger under mitt täcke och snarkar som en riktig Amstaff. Förstå kontrasten. Det var lite svårt att somna och när jag väl hade somnat så skrämde jag livet ur stackars Emeli.. Jag är väl inte så van vid att sova själv och till&med stackars Malte tröttnade på att jag ville ligga så
nära så han tog sina fyra tassar och drog till säkrare ytor i sängen vilket resulterade i
att Emeli vaknade av att jag låg typ på henne, nöjt sovandes haha! Närhet folket, närhet! 

Där någonstans ringde klockan.. 05,00. Jag är ingen morgonmänniska och fungerar inte innan 10, så är det bara och att jag ens kom upp är ett mirakel. Men upp kom jag,
satt med Malte i knät och där i min morgondimma lyckades jag borsta tänderna
och kleta på lite maskara. Förstå då att under min morgonkamp (det var fan en kamp)
så swischar Emeli förbi mig, puttar bort zombien i hallen och roddar med alla hundar. Frukost, ut å kissa och bajsa, ut i hundgården. När hon var klar med detta (observera antalet hundar, 11) så stod jag och försökte få ner ena benet i jeansen.. Hur är detta ens möjligt?! Hur kunde jag vara så seg? Eller var hon någonslags superwoman och flög förbi i 180? Jag förstår inte hur hon lyckades göra allt som hon gjorde medans jag.. fick på mig maskara? Endast. Så när hon skickade denna film förstod jag…

Där och då förstod jag hur det antagligen såg ut… 

Kommentera

