Några timmar på kontoret

Efter allt för många månader som först sjukskriven och sedan det nya livet som mammaledig bokade jag äntligen en tid med jobbet, tog med mig vår lilla tvåbenta
och styrde bilen in till Sthlms kärna och till mina kollegor. För utöver hundarna, arbetet runt djuren så arbetar jag precis som så många andra heltid och jobbet där jag tillbringar mina dagar har absolut ingenting med djur att göra. Bara massa siffror, utveckling, projekt och kunder. Helt ärligt.. Jag älskar mitt jobb och jag har vart ifrån jobbet
i 8 månader redan.. Där och då saknade jag verkligen mina dagar inom finansvärlden, mina kollegor och känslan av att prestera.. Den känslan som man ständigt strävar efter som uttalad arbetsnarkoman. Ja livet ser minst sagt lite annorlunda ut idag än för ett år sedan.

11227941_10152988183907423_3781034764302361260_n

Kavajen på! – Time to Work, Work

Nu är det fullt fokus på liten, djuren, vänner, familj. 
Blogg, samarbeten, krönika, Hundar utan hem – plugg! 

En annan verklighet och då var det skönt att komma in till kontoret några timmar
och mina kollegor överraskade mig med en gemensam fika, skratt och fina
presenter till den lilla tvåbenta. Kläderna hade lite hundmotiv och oj vad jag saknar kontoret! Nej även om det bara är att njuta av denna tid så ser jag fram emot när
det är dags att börja jobba igen, andas lite Finans och få vara Kontor-Sara några
timmar innan man åker hem, drar på sig skogsmulle kläderna och andas – Djur.

När man får det bästa av två världar.

Kommentera

